BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olszak Anna
Tytuł
Apteka jako zakład usługowy
Źródło
Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 95-96, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
Słowa kluczowe
Apteki, Placówki służby zdrowia, Przedsiębiorstwo usługowe, Usługi medyczne, Obsługa klienta
Pharmacy, Medical facilities, Service enterprise, Medical services, Customer service
Abstrakt
Z ekonomicznego punktu widzenia działalność placówek służby zdrowia, to działalność usługowa, która ma za zadanie zaspokoić indywidualne potrzeby człowieka, jako pacjenta (klienta). Jednak usługa ta nie jest usługą "zwykłą", jaką spotykamy w sektorach przedsiębiorstw przemysłowych, nie jest usługą materialną, gdyż nie służy jedynie zaspokojeniu dóbr konsumpcyjnych. Do sektora medycznego obok szpitali czy przychodni świadczących usługi medyczne zaliczyć możemy również apteki, które uczestniczą w znaczący sposób w świadczeniu usługi dotyczącej zdrowia pacjenta (klienta). Bezpośredni kontakt z pacjentem odgrywa szczególną rolę w aptekach tzw. otwartych (ogólnodostępnych), gdzie wydanie leków na podstawie recepty lekarskiej lub paraleku dostępnego bez recepty w obecnych czasach nie jest wystarczającym postępowaniem z pacjentem (klientem). (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Rogoziński, "Nowy marketing usług", Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000.
  2. K. Rogoziński, "Marketing usług profesjonalnych", Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2001.
  3. K. Rogoziński, "Cywilizacja usługowa".
  4. M. Dobska, P. Dobski, "Marketing usług medycznych", Wydawnictwo Prawno Ekonomiczne Infor, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu