- Autor
- Nowaczyk Justyna
- Tytuł
- Zarządzanie zasobami ludzkimi a satysfakcja pracownika na podstawie Wojewódzkiego Szpitala Neuropsychiatrycznego w Kościanie
- Źródło
- Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 97-98
- Tytuł własny numeru
- Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi, Personel medyczny, Badanie satysfakcji, Placówki służby zdrowia, Zakłady opieki zdrowotnej (ZOZ)
Human Resources Management (HRM), Medical staff, Satisfaction research, Medical facilities, Health care institution - Firma/Organizacja
- Wojewódzki Szpital Neuropsychiatryczny w Kościanie
- Abstrakt
- Jednym z głównych celów, jakie stawiają przed sobą organizacje jest zracjonalizowanie kosztów działania oraz zwiększenie konkurencyjności na lokalnym i globalnym rynku. Efektywne zarządzanie organizacją jest jednym z kroków do osiągnięcia sukcesu. Jednym z najważniejszych zasobów, jakie posiadają współczesne organizacje są ludzie, a poziom ich zaangażowania i zadowolenia z pracy przekłada się bezpośrednio na wyniki całej organizacji. Świadomość poziomu zadowolenia pracowników z wykonywanej pracy, identyfikacja elementów motywujących oraz obszarów, które powodują frustracje i niezadowolenie, ma istotny wpływ na efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi. Stworzenie przyjaznego i mobilizującego do działania i angażowania się środowiska pracy przekłada się na sukcesy firmy. Drogą do osiągnięcia tego celu są przeprowadzane okresowo badania satysfakcji pracowników. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
- Bibliografia
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 29.03.1999 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w publicznych zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 30, poz. 300 z późn. zm.).
- "Warunki wobec świadczeniodawców" - załączniki do zarządzeń Prezesa NFZ w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów na określone świadczenia zdrowotne.
- Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, red. M. Dobska, K. Rogoziński, Warszawa 2008.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-6465
- Język
- pol