BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Długosz Jan
Tytuł
Uwarunkowania logistycznej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
Conditions for Logistics Consumer Service in Supply Chain
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu Lądowego, 2010, nr 39, s. 43-50, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Modelowanie procesów i systemów logistycznych
Słowa kluczowe
Strategia logistyczna, Łańcuch dostaw, Obsługa klienta
Logistic strategies, Supply chain, Customer service
Uwagi
summ.
Abstrakt
Tematyka logistycznej obsługi klienta podjeta juz w latach siedemdzie- siatych dwudziestego wieku ma obecnie bardzo bogaty dorobek w takich głównie wymiarach jak: elementy obsługi wraz z róznymi próbami defi - niowania, koszty, mierniki i standardy obsługi, wdrazanie programu ob- sługi w przedsiebiorstwie, segmentacja klientów, kształtowanie poziomu obsługi, a nawet audytowanie logistycznej obsługi klienta. Jednak ciagły rozwój tej tematyki ogranicza sie do rozszerzania i pogłebiania wiedzy zasadniczo tylko w tych obszarach tematycznych, co dobrze widac na przykładzie mierników i wskazników, których zaproponowano w lite- raturze przedmiotu jesli nie kilkaset, to na pewno kilkadziesiat. Nadto rzadko wykracza sie poza schemat relacji dostawca-odbiorca, gdzie do- stawca jest producent dóbr materialnych, a odbiorca ostateczny klient.(fragment tekstu)

There is a lot of literature about logistics consumer service in a company but customer logistics service in supply chain is the subject that hasn`t been well in- vestigated yet. It is not known which customer is concerns, company in supply chain or end consumer. Customer service of each of them is completely different. That is why it is necessary to investigate the conditions for logistics customer service in supply chain. Two types of conditions can be distinguished - external and internal ones. Internal conditions are basically the company's requirements which create supply chain in relation to contractors. However the most impor- tant external condition is fi nal customer and the market. That is why it is neces- sary to create common strategy of customer's logistics service in supply chain.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Beier F., Rutkowski K., Logistyka, SGH, Warszawa 1999
  2. Kisperska-Moron D., Zarzadzanie konfl iktem w łancuchach logistycznych, Materiały Miedzynarodowej Konferencji Logistics 98, ILiM, PTL, Katowice 1998
  3. Witkowski J., Zarzadzanie łancuchem dostaw, PWE, Warszawa 2003
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-4281
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu