BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zwolińska Gabriela
Tytuł
Czynniki determinujące zapewnienie jakości w zakładach opieki zdrowotnej
Źródło
Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 124-127
Tytuł własny numeru
Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
Słowa kluczowe
Jakość usług medycznych, Zakłady opieki zdrowotnej (ZOZ), System ochrony zdrowia, Służba zdrowia
Quality of medical services, Health care institution, Health care system, Health service
Abstrakt
Kształtowanie nowego systemu opieki zdrowotnej związane jest z zapoczątkowanym w 1990 roku procesem transformacji gospodarczej. Zmiana rzeczywistości rynkowej, jaka nastąpiła w polskiej gospodarce w tym okresie, wymusiła także liczne przeobrażenia w zasadach i jakości funkcjonowania sektora usług medycznych w Polsce. Znaczne urynkowienie polskiego systemu opieki zdrowotnej, nowe wymogi prawne oraz wewnętrzne i zewnętrzne procesy gospodarcze nie mogły pozostać obojętne wobec funkcjonujących na tym rynku placówek medycznych, głównie publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz "wytwarzanych" przez te pomioty produktów, czyli usług medycznych. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. P. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  2. A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  3. P. Mudie, A. Cottam, Usługi. Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  4. J. Bank, Podstawy zarządzania, Zarządzanie przez jakość, Gebethner & Ska, Warszawa 1997.
  5. K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.
  6. M. Urbaniak, Zarządzanie jakością, Teoria i praktyka, Wydawnictwo Delfi, Warszawa 2004.
  7. M. Dobska, K. Rogoziński, Podstawy Zarządzania Zakładem Opieki Zdrowotnej, PWN, Warszawa 2008.
  8. W. Prussak, Zarządzanie Jakością, Wybrane elementy, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2006.
  9. S. Wawak, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, One Press, Gliwice 2005.
  10. Podstawy Strategii Projakościowej w Usługach Medycznych. Teoria i studia przypadków, pod red. M. Dobskiej, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Katedra Usług, Poznań 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu