BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozłowska Beata
Tytuł
Wyznaczanie kryteriów ocen jakościowych w Wojewódzkim Szpitalu Neuropsychiatrycznym w Kościanie
Źródło
Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 131-132
Tytuł własny numeru
Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
Słowa kluczowe
Ocena jakości usług zdrowotnych, Opieka zdrowotna, Placówki służby zdrowia, Metoda SERVQUAL, Kryteria oceny
Quality evaluation of health care services, Health care, Medical facilities, SERVQUAL method, Evaluation criteria
Firma/Organizacja
Wojewódzki Szpital Neuropsychiatryczny w Kościanie
Abstrakt
Szpital tak jak i każda inna firma w swoich działaniach skoncentrowany powinien być na jakości świadczonych usług. Żeby móc podjąć działania mające na celu podniesienie jakości usług należy wpierw zrozumieć co oznacza jakość w usługach medycznych. Nie jest to sprawa prosta, gdyż pojęcie jakości cechuje się dużą subiektywnością oraz ma różnorodne rozumienie w zależności od tego z pozycji kogo spojrzymy na usługę. Najczęściej spotykane określenia wynikają z punktu widzenia zarządzającego zakładem opieki zdrowotnej lub pacjenta. I tak na zagadnienie można spojrzeć na dwa sposoby. Pierwszy uznając jakość placówki jako sumę składową jakości poszczególnych świadczeń cząstkowych. Oceniając działania (procesy) występujące w szpitalu i porównując je do okresów poprzednich lub do innych szpitali można zweryfikować poziom świadczeń udzielanych w placówce. Przy czym realizacja odpowiednich procesów winna być na pożądanym wcześniej określonym poziomie. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu