BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kukielska Barbara
Tytuł
Wdrażanie systemu zarządzania jakością na przykładzie Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "evi-MED" w Gdyni
Źródło
Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 136-137
Tytuł własny numeru
Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, System zarządzania jakością, Zakłady opieki zdrowotnej (ZOZ), Jakość usług medycznych, Placówki służby zdrowia
Quality management, Quality management systems, Health care institution, Quality of medical services, Medical facilities
Firma/Organizacja
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "evi-MED" w Gdyni
Abstrakt
Usługi medyczne stanowią specyficzną formę usług, których jakość ma bezpośrednie przełożenie na zdrowie lub życie pacjenta. Działanie zmierzające do systematycznej poprawy jakości usług w sektorze opieki zdrowotnej zostały zapoczątkowane przez chirurgów w Stanach Zjednoczonych na początku XX wieku. Wyrazem tego było powstanie w 1913 r. organizacji American College of Surgeons, które w 1919 roku określiło 5 standardów udzielania opieki medycznej w szpitalach, które zostały nazwane "standardami minimum". Od tego momentu rozpoczął się rozwój różnych instytucji na rzecz poprawy jakości usług zdrowotnych. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Dziedzic, Doskonalenie jakości usług zdrowotnych jako narzędzie skutecznej konkurencji na rynku europejskim, Centrum Kształcenia i Promocji Jakości, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-6465
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu