- Autor
- Dederek Zbigniew
- Tytuł
- Jakość usług zdrowotnych w obszarze działania Narodowego Funduszu Zdrowia
- Źródło
- Materiały Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Katedra Usług, 2009, nr 1, s. 200-203
- Tytuł własny numeru
- Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
- Słowa kluczowe
- Jakość usług medycznych, Reforma służby zdrowia, Opieka zdrowotna, Służba zdrowia, Usługi medyczne, Satysfakcja klienta
Quality of medical services, Health care reform, Health care, Health service, Medical services, Customer satisfaction - Firma/Organizacja
- Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ)
- Abstrakt
- Reforma opieki zdrowotnej przeprowadzona w 1999 r. spowodowała zmianę zasad funkcjonowania służby zdrowia, a mianowicie zakłady opieki zdrowotnej muszą konkurować z innymi podmiotami, poszukiwać konkurencyjnych dziedzin działalności, efektywnie gospodarować posiadanymi zasobami, czynnikami produkcji zgodnie z potrzebami zdrowotnymi ludzkości i zasadami rynkowymi. Zmiana zasad finansowania zakładów opieki zdrowotnej wpłynęła na wzrost znaczenia takich pojęć jak: jakość, efektywność działania, racjonalizacja kosztów. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
- Bibliografia
- Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1988, t.1.
- K. Opolski, G. Dykowska, M. Możdżonek, Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych, Teoria i Praktyka, Warszawa 2003.
- G. Dykowska, J. Opolski, Jakość świadczeń zdrowotnych, Pakiet samokształceniowy, Szkolenie podstawowe dla pracowników Kas Chorych, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów.
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, Dz. U. Nr 210, poz. 2135 ze zm.
- Zarządzenie nr 86/2008/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 października 2008 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-6465
- Język
- pol