BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dyczkowska Joanna (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Klient na rynku usług TSL
The Customer on the TSL Service Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, 2011, nr 15, s. 119-134, tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Klient, Rynek usług, Spedycja, Logistyka, Usługi logistyczne, Obsługa klienta, Logistyczna obsługa klienta
Customer, Services market, Freight forwarding, Logistics, Logistic services, Customer service, Logistics customer service
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W referacie są przedstawione dwie grupy klientów - instytucjonalnych i indywidualnych nabywających usługę z obszaru TSL (Transport - Spedycja - Logistyka), jest również mowa o znaczeniu obsługi klienta przez przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem czynnika logistyki. Podjęta została analiza - jakie czynniki decydują o wyborze firmy spedycyjnej lub kurierskiej i jak klienci oceniają przedsiębiorstwa dostarczające usługę przewozu oraz dostarczenia przesyłki. (abstrakt oryginalny)

The paper presents two customers group-individual and institutional, which buy Transport - Spedition - Logistics service. The customer service matter about quality and his competition on the market, but customers decide about the logistics service, thing about prime quality, time of delivery logistics customer services. The paper present the scientific research - what decide about choice logistics firm and how customers value spedition service and their satisfaction. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Coyle J.J., Bardi E.J., Langley C.J., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa 2007.
  2. Christopher M., Peck H., Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  3. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  4. Gołąb T. E., Marketing relacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie, [w]: Prace naukowe Katedry Zarządzania, pod red. Bołt T., Akademia Morska w Gdyni, Gdynia 2003.
  5. Gołembska E., Tyc-Szmil K., Brauer J., Logistyka w usługach, PWN, Warszawa 2008.
  6. Mruk H., Strategie marketingowe, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2001.
  7. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner &Ska, Warszawa 1994.
  8. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  9. Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE w Poznaniu, Poznań 1998.
  10. Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
  11. Rutkowski K., Logistyka dystrybucji, Wyd. Difin, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-1232
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu