BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek Jolanta (Politechnika Koszalińska), Miśkiewicz Karolina (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Wykorzystanie różnych form promocji przez jednostki samorządowe powiatu koszalińskiego w celu kreowania wizerunku turystycznego
The Use of Various Forms of Promotion by the Local District Koszalin for Creation of Tourist Image
Źródło
Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, 2012, nr 16, s. 113-132, tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Promocja, Promocja turystyki, Formy promocji, Atrakcyjność turystyczna
Promotion, Promotion of tourism, Promotion forms, Touristic attractiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Powiat koszaliński
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono formy promocji wykorzystane przez jednostki samorządowe powiatu koszalińskiego. Ocenie poddano działalność promocyjną i nakłady przeznaczone na ten cel w poszczególnych gminach powiatu i Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Zaprezentowano wyniki badań uzyskane dzięki zastosowaniu metody sondażu z użyciem standaryzowanego kwestionariusza. Badania przeprowadzono w jednostkach samorządowych powiatu. Dokonano oceny wykorzystanych form promocji w celu kreowania wizerunku turystycznego. (abstrakt oryginalny)

The paper identifies, presents and analyzes the forms of promotion used by local governments for the creation of the municipal district of Koszalin City tourism image. Promotional activities were evaluated in the various communes of the district. The paper presents the inquiry results performed among the local government units of municipal district of Koszalin City. The forms of promotion used to create the image of tourism were assessed on the research area. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Deluga W., 1996, Rola i znaczenie promocji w tworzeniu wizerunku regionu, [w:] Jasiulewicz M., Polak B., (red.), Problemy rozwoju społeczno-gospodarczego w procesie restrukturyzacji Pomorza Środkowego, Politechnika Koszalińska, Koszalin, s. 167-168.
  2. Deluga W., 2000, Rola administracji rządowej i samorządowej w aktywizacji działań promocyjnych na rzecz kreowania wizerunku miast turystycznych, [w:] Szwichtenberg A., Deluga W., (red.), Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych, Politechnika Koszalińska, Koszalin, s. 47.
  3. Deluga W., 2004, Marketing w zarysie, Politechnika Koszalińska, s. 152.
  4. Denek E., 2006, Turystyka a zadania i budżety samorządu terytorialnego (gminnego, powiatowego i wojewódzkiego), [w:] Gołembski G., (red.) Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa, s. 225.
  5. Dziedzic E., 2000, Promocja regionu a decyzja nabywców, [w:] Szwichtenberg A., Deluga W., (red.), Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych, Politechnika Koszalińska, Koszalin, s. 69.
  6. Janowicz E., 1996, Marketing i promocja turystyki w gminie Borne Sulinowo, [w:] Jasiulewicz M., Polak B., (red.), Problemy rozwoju społeczno-gospodarczego w procesie restrukturyzacji Pomorza Środkowego, Politechnika Koszalińska, Koszalin, s. 392.
  7. Z. Kruczek, S. Sacha, 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Oficyna Wydawnicza Ostoja, Kraków, s. 2-3.
  8. Szwichtenberg A., 2000, Atrakcyjność turystyczna Kołobrzegu w badaniach socjologicznych, [w:] Szwichtenberg A., E. Dziegieć, (red.), Przemysł turystyczny, Politechnika Koszalińska, Uniwersytet Łódzki, Koszalin, s. 190.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-1232
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu