- Autor
- Cygler Joanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Typologia powiązań kooperencyjnych przedsiębiorstw
Typology of business co-operation links - Źródło
- Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2007, z. 77, s. 82-94, tab., wykr., bibliogr. 13 poz,
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo, Współpraca przedsiębiorstw
Enterprises, Enterprises cooperation - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Autorka prezentuje obszerną klasyfikację zjawiska kooperencji przy uwzględnieniu kryteriów związanych z jego specyfiką (tj. konkurencja i kooperacja). W publikacji przedstawiono także główne czynniki sukcesu kooperencji oraz organizacyjny zakres występowania tego zjawiska. (abstrakt oryginalny)
the author presents a comprehensive classification of the phenomenon of co-opetition in the context of the criteria connected with its characteristics (i.e. competition and co-operation). Furthermore, the paper presents the chief factors of co-opetitive success, and the organisational scope of the phenomenon(short original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Luo Y., Coopetition in International Business, Copenhagen Business School Press, Copenhagen 2004.
- Bengtsson M., Kock S., "Coopetition" in Business Networks - Cooperate and Compete Simultaneously, "Industrial Marketing Management", 2000, Vol. 29, s. 416.
- Clarke-Hill C., Li H., Davis B., The Paradox of Co-Operation and Competition In Strategic Alliances: Towards a Multi_Paradigm Approach, "Management Research News", 2003, Vol. 26, No. 1, s. 1-20.
- Cygler J., Kooperencja - nowy typ relacji między konkurentami, "Organizacja i Kierowanie", Nr 2/2007 (w druku).
- Dagnino G. B., Padula G., Coopetition Strategy; ANew Kind of Interfirm Dynamics For Value Creation, Second Annual Conference: "Innovative Research in Management", The European Academy of Management, Stockholm, 9-11 maja 2002, s. 14.
- Hamel G., Prahalad C. K., Collaborate with Your Competitors - and Win, "Harvard Business Review", 1989, January-February, s. 133-139.
- Hofstede G., Problem Remain, but Theories Will Change: the Universal and The Specific in 21st - century Global Management, "Organizational Dynamics", 1999, Vol. 28 (1), s. 34-45.
- Lado A. A., Boyd N. G., Hanlon S. C., Competition, Cooperation, and the search for Economic Rents: ASyncretic Model, "Academy of Management Review", 1997, Vol. 22, No. 1, s. 110-141.
- Lin C. Y-Y., Zhang J., Changing Structures of SME Networks: Lessons from the Publishing Industry in Taiwan, "Long Range Planning", 2005, Vol. 38, s. 145-162.
- Luo Y., Coopetition in International Business, Copenhagen Business School Press, Copenhagen 2004.
- Rijamampianina R., Carmichael T., AFramework for Effective Cross-cultural Co-opetition between Organizations, "Problems and Perspectives in Management", 2005, Vol. 4, s. 92-103.
- Romanowska M., Sojusze strategiczne przedsiębiorstw, "Organizacja i Kierowanie", 1992, Nr 1-2 (67-68).
- Zineldin M., Co-opetition: the organization of the future, "Marketing Intelligence & Planning", 2004, Vol. 22, No. 7, s. 782.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1234-8872
- Język
- pol