BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cygler Joanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Typologia powiązań kooperencyjnych przedsiębiorstw
Typology of business co-operation links
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2007, z. 77, s. 82-94, tab., wykr., bibliogr. 13 poz,
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Współpraca przedsiębiorstw
Enterprises, Enterprises cooperation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Autorka prezentuje obszerną klasyfikację zjawiska kooperencji przy uwzględnieniu kryteriów związanych z jego specyfiką (tj. konkurencja i kooperacja). W publikacji przedstawiono także główne czynniki sukcesu kooperencji oraz organizacyjny zakres występowania tego zjawiska. (abstrakt oryginalny)

the author presents a comprehensive classification of the phenomenon of co-opetition in the context of the criteria connected with its characteristics (i.e. competition and co-operation). Furthermore, the paper presents the chief factors of co-opetitive success, and the organisational scope of the phenomenon(short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Luo Y., Coopetition in International Business, Copenhagen Business School Press, Copenhagen 2004.
  2. Bengtsson M., Kock S., "Coopetition" in Business Networks - Cooperate and Compete Simultaneously, "Industrial Marketing Management", 2000, Vol. 29, s. 416.
  3. Clarke-Hill C., Li H., Davis B., The Paradox of Co-Operation and Competition In Strategic Alliances: Towards a Multi_Paradigm Approach, "Management Research News", 2003, Vol. 26, No. 1, s. 1-20.
  4. Cygler J., Kooperencja - nowy typ relacji między konkurentami, "Organizacja i Kierowanie", Nr 2/2007 (w druku).
  5. Dagnino G. B., Padula G., Coopetition Strategy; ANew Kind of Interfirm Dynamics For Value Creation, Second Annual Conference: "Innovative Research in Management", The European Academy of Management, Stockholm, 9-11 maja 2002, s. 14.
  6. Hamel G., Prahalad C. K., Collaborate with Your Competitors - and Win, "Harvard Business Review", 1989, January-February, s. 133-139.
  7. Hofstede G., Problem Remain, but Theories Will Change: the Universal and The Specific in 21st - century Global Management, "Organizational Dynamics", 1999, Vol. 28 (1), s. 34-45.
  8. Lado A. A., Boyd N. G., Hanlon S. C., Competition, Cooperation, and the search for Economic Rents: ASyncretic Model, "Academy of Management Review", 1997, Vol. 22, No. 1, s. 110-141.
  9. Lin C. Y-Y., Zhang J., Changing Structures of SME Networks: Lessons from the Publishing Industry in Taiwan, "Long Range Planning", 2005, Vol. 38, s. 145-162.
  10. Luo Y., Coopetition in International Business, Copenhagen Business School Press, Copenhagen 2004.
  11. Rijamampianina R., Carmichael T., AFramework for Effective Cross-cultural Co-opetition between Organizations, "Problems and Perspectives in Management", 2005, Vol. 4, s. 92-103.
  12. Romanowska M., Sojusze strategiczne przedsiębiorstw, "Organizacja i Kierowanie", 1992, Nr 1-2 (67-68).
  13. Zineldin M., Co-opetition: the organization of the future, "Marketing Intelligence & Planning", 2004, Vol. 22, No. 7, s. 782.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu