BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matczuk Paweł (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Pacho Wojciech (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Nauczanie makroekonomii na przełomie stuleci
Teaching macroeconomics at the turn of the century
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2007, z. 77, s. 95-103, wykr., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Makroekonomia, Podaż pieniądza
Macroeconomics, Money supply
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W publikacji wskazano na istotne ograniczenia tradycyjnych wyjaśnień fluktuacji gospodarczych w modelu IS-LM-AD-AS. Autorzy zaprezentowali główne postulaty nowego wykładu, w którym podaż pieniądza jest traktowana jako zmienna endogeniczna. (abstrakt oryginalny)

the paper indicates serious limitations of the traditional explanations for economic fluctuations in the iS-LM/aD-aS model. the authors present the main stipulations of the new lecture, in which money supply is treated as an endogenic variable.(short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A ggregate Demand and Supply. A Critique of Orthodox Macroeconomic Modelling, red. B. B. Rao, Macmillan 1998.
  2. Becker W. E., Teaching Economics in the 21st Century, "Journal of Economic Perspectives", 2000, Winter (14), 1995, Summer (9), No. 1, s. 109-119.
  3. Blanchard O., What Do We Know about Macroeconomics that Fisher and Wicksell Did Not?, "National Bureau of Economic Research", 2000, Working Paper, No. 7550.
  4. Blinder A. S., Czy istnieje rdzeń praktycznej makroekonomii, w który wszyscy powinniśmy wierzyć?, "Gospodarka Narodowa", 1998, Nr 5-6, s. 120-124.
  5. Colander D., The Stories We Tell: AReconsideration of AS/AD Analysis, "Journal of Economic Perspectives", 1995, No. 3, s. 169-188.
  6. Dutt A. K., On an Alleged Inconsistency in Aggregate Supply/Aggregate Demand Analysis, "Eastern Economic Journal", 1997, Fall (23), No. 4, s. 469-476.
  7. Gärtner M., Teaching Economics Undergraduates in Europe: Volume, Structure and Contents, "Journal of Economic Education", 2002, Summer (32), No. 3, s. 219-230.
  8. Krugman P., There's Something about Macro, http://web.mit.edu/krugman/www
  9. Mankiw N. G., The Macroeconomist as a Scientist and Engineer, "National Bureau of Economic Research", 2006 Working Paper, No. 12 349.
  10. Romer D., Keynesian Macroeconomics without the LM curve, "Journal of Economic Perspectives", 2000, No. 14, s. 149-169.
  11. Taylor J. B., Teaching Modern Macroeconomics at the Principles Level, "American Economic Review, Papers and Proceedings", 2000, May (90), s. 90-94.
  12. Walsh C. E., Teaching Inflation Targeting: An Analysis for Intermediate Macro, "Journal of Economic Education", 2002, Fall (33), s. 333-346.
  13. Weerapana A., Intermediate Macroeconomics without the IS-LM Model, "Journal of Economic Education", 2003, Summer (34), s. 241-262.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu