BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybek Maria (Uniwersytet Rzeszowski), Kawa Marta (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
Rodzaj i cechy produktów regionalnych, pochodzących z West Yorkshire w Wielkiej Brytanii
Type and Characteristics of the Regional Products from West Yorkshire UK
Źródło
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2010, z. 3 (17), s. 31-38, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Produkty regionalne, Cechy produktu
Regional product, Product features
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Wielka Brytania
United Kingdom
Abstrakt
O rozwoju rynku produktów regionalnych decydują ich cechy. Mieszkańcy regionu West Yorkshire oceniali te produkty pod względem zróżnicowanych takich cech, jak: smak, świeżość, wygląd, asortyment, cena, opakowanie, reklama. (abstrakt oryginalny)

The article presents the results of studies conducted among 200 British consumers who examined the characteristics of regional products, from West Yorkshire in the UK. The opinion showed that the highest scores obtained freshness and flavour of these goods. The appearance and packing of these products were evaluated at a good level. Consumers turned their attention to relatively high prices offered to regional products. They critically commented on the advertising campaigns that affect the growth of demand.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borowska A., 2007, Możliwości rozwoju wytwarzania produktów tradycyjnych i regionalnych. Wieś Jutra 10, 22-26.
  2. Dyrektywa 2000/12/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 marca 2000 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie etykietowania, prezentacji i reklamy środków spożywczych. 2000. Dz. U. L 109 z 6.5.2000.
  3. Economic Evaluation of the Regional Food Strategy. 2007. ADAS, Economice & Management Consultancy.
  4. Gąsiorowski M., 2005. O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Funduszu Współpracy, Warszawa.
  5. Hodgkinson T., Box P., 2006. The Regional Economic Strategy for Yorkshire & Humber 2006-2015. Yorkshires Forward, The Regions Development Agency, Yorkshire.
  6. Jachnis A., Terelak J.F., 1998. Psychologia konsumenta i reklamy. Oficyna Wydawnicza Branta, Białystok.
  7. Korzycka-Iwanow M., 2005. Prawo żywnościowe. Zarys prawa polskiego i wspólnotowego. Wyd. Lexis Nexis, Warszawa.
  8. Market research report on quality regional food businesses. 2007. DEFRA.
  9. Oleszko A., 2006. Prawo żywnościowe wspólnego rynku rolnego. Walters Kluwer Polska, Kantor Wydawniczy, Zakamycze.
  10. TASTE. 2007. Yorkshire Forwards Magazine for Yorkshire and Humber food Industry, September.
  11. UK Trade and Investments. 2008. Food and Drink News Flash.
  12. Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. Dz. U. z 2005 r. Nr 10, poz. 68, Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1056. Nr 216, poz. 1368.
  13. Yorkshire and Humber, The UK's Food & Drink Capital. Leading centre for innovation, pioneering product, processes and packaging technologies. 2007. Yorkshires Forward, The Regions Development Agency.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-5241
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu