BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kierczyńska Sylwia (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Tytuł
Preferencje osób kupujących kwiaty cięte
Preferences of Cut Flowers Consumers
Źródło
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2010, z. 3 (17), s. 47-55, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł kwiatowy, Badanie preferencji konsumenckich, Metoda wywiadu, Preferencje konsumenta
Flower industry, Consumer preferences research, Interview method, Consumer preferences
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W pracy przedstawiono preferencje odnośnie gatunku kupowanych kwiatów ciętych, ich barwy oraz zapachu na podstawie wywiadów przeprowadzonych wśród kupujących. Odniesiono je do informacji na temat wielkości sprzedaży poszczególnych gatunków kwiatów ciętych w wybranych kwiaciarniach miasta Poznania. (abstrakt oryginalny)

The results of interviews suggest that majority of the cut flowers' consumers has favourite kind of flower, among which most frequently pointed one was the rose. More than half of the interviewed favour the uniform colour of cut flowers and red colour was the most favourite one. The subtle smell of flowers was the most preferable one but the intensive fragrance was favoured for more consumers than odourless flowers. The data from selected florists' confirm the information from interviews - in spite of the occasion, roses were the most demanded cut flowers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cecot A., 2006. Dzień Matki 2006 okazał się rekordowy. Hasło Ogrodnicze 7, 122.
  2. Jabłońska L., 2004 a. Polskie kwiaciarstwo w statystyce. Rośliny Ozdobne 4, 17-18.
  3. Jabłońska L., 2004 b. Polskie kwiaciarstwo na tle zmian zachodzących w Unii Europejskiej. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej 1, 18-26.
  4. Jabłońska L., 2006. Kierunki produkcji kwiaciarskiej na świecie. Rośliny Ozdobne 4, 3-4.
  5. Jankowska A., 2006. Zróżnicowanie sprzedaży kwiatów w ciągu roku w wybranych kwiaciarniach miasta Poznania. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
  6. Michalski R., 2007. Potrzeby i oczekiwania klientów kupujących kwiaty cięte. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
  7. Podymniak M., 2006. Sukces zależy od odmian. Hasło Ogrodnicze 7, 128-129.
  8. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., 1998. Marketing. Dom Wydawniczy ABC, 80-84.
  9. Żyła S., 2006. Obiecujące odmiany róż szklarniowych. Hasło Ogrodnicze 6, 126-127.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-5241
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu