BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wekier Marek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Rozwój sieci bankowości detalicznej banków komercyjnych w Polsce na przykładzie Banku Millennium S.A. - część I (1998-2000)
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2005, z. 54, s. 69-86, tab., bilbiogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Banki, Bankomaty, Jakość usług
Banks, Cash machine, Quality of services
Uwagi
streszcz.
Firma/Organizacja
Bank Millennium SA
Abstrakt
Program Millennium realizowany w opisanym okresie przy współpracy Grupy Kapitałowej BIG i portugalskiego banku Banco Comercial Portugues udowadnia, iż można w krótkim czasie przekonać do swoich usług dużą liczbę klientów i jednocześnie stać się bardzo groźnym rywalem dla teoretycznie silniejszej konkurencji. Program Millennium został bardzo pozytywnie oceniony zarówno za szeroką gammę produktów bankowych, jak i za dostępność do sieci oddziałów banku oraz usług bankomatowych. Niemal wszyscy klienci banku zadowoleni byli z poziomu obsługi oraz profesjonalizmu pracowników banku. Fakt, iż tak krótko działający na rynku bankowym program jak Millennium cieszy się tak dużym uznaniem wśród swoich klientów, podczas gdy klienci wielu innych od dawna istniejących banków, pytani o te same sprawy z zakresu poziomu usług i jakości obsługi wykazują znacznie mniejszy odsetek zadowolenia świadczy, iż istnieje duże zapotrzebowanie na usługi i priorytety bankowości w Polsce. Gdyby tak nie było i takowe zapotrzebowanie nie istniałoby - nie byłby możliwy tak szybki rozwój banku, jak w przypadku Millennium, jednocześnie z tak wielkim odsetkiem klientów zadowolonych z usług tego banku. Analizy oparte na wynikach badań czasopisma "Pieniądz" przeprowadzonych przez firmę BSM - Badania Społeczne i Marketingowe na zlecenie czasopisma w kwietniu 2000 roku służyły udowodnieniu zawartej w publikacji tezy, iż obszar bankowości detalicznej to sektor ogromnego pola działania dla niemal wszystkich polskich banków. Dowodem na poparcie tej tezy jest sukces i pozytywna ocena programu Millennium BIG Banku GDAŃSKIEGO, jaką osiągnął on we wspomnianych badaniach. W następnej publikacji zostanie przedstawiony okres rozwoju sieci detalicznej Millennium od 2001-2004 roku. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Big bank noty, Lipiec 99,M. Trzaśnik "Millennium, co dalej?", s. 4.
  2. Big bank noty (2) Październik 99, Rozmowa ze Sławomirem Marczukiem Prezesem Zarządu BIG BANK S.A., s. 1
  3. Witul A., Umarł król, niech żyje król, - "Pieniądz", Nr 7/2000, s. 6.
  4. Bielecki J., Lepczyński B., Wszystko dla klienta. Wzrost wartości dla akcjonariuszy poprzez rozwój bankowości detalicznej, "Rzeczpospolita", Gazeta Ekonomia 2000.06.21
  5. Stankiewicz P., Bank w domowym komputerze. Co możemy zrobić za pośrednictwem sieci i ile to kosztuje, "Rzeczpospolita" Moje Pieniàdze 2000.05.12
  6. www.nbp.pl/systemplatniczy/karty_emisja.xls.
  7. www.multiport.pl artykuł, L. Sadowski..
  8. http://www.karty.pl/wykaz/info.htm
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu