BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mikurenda Radosław (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Wojna cenowa jako szczególna postać strategii niskich cen
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2005, z. 54, s. 137-148, rys., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Cena jednostkowa produktu, Strategia cen, Zarządzanie jakością, Normy ISO
Product unit prices, Pricing strategies, Quality management, ISO International Standards
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Wdrożenie zarządzania jakością wg ISO 9001:2000 przyczyni się do systematyzowania i doskonalenia procesów, jakie występują w organizacji IT. Szczególnie pomocne zarządzanie jakością objawia się w zarządzaniu projektami ze względu na jednostkowość i złożoność tych projektów w IT. Daje podstawy do wytwarzania oprogramowania o wysokiej jakości ze względu na systematyczne dążenie do doskonalenia. Poniżej przedstawione zostały korzyści z wdrożenia SZJ: • lepsze zarządzanie: - lepsza komunikacja wewnętrzna, - nowoczesne rozwiązania organizacyjne, - znajomość procesów w organizacji; • optymalizacja kosztów: - większa efektywność pracy, - mniejsze koszty złej jakości, - identyfikacja słabych punktów firmy, - działania prewencyjne, - skrócenie czasu trwania projektów; • stymulowanie motywacji pracowników: - odpowiedzialność; • zwiększenie zadowolenia klienta: - mniej reklamacji, - zapobieganie błędom, - większa wiarygodność. Jednak wymagania te dla organizacji IT są zbyt ogólne i należy je rozbudować o wymagania specyficzne dla IT, tj. normy ISO/IEC, które powstały z myślą o firmach z tego sektora.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chrabański K., Zarządzanie jakością w rozwoju, dostarczaniu i konserwacji oprogramowania, 21-23.09.1998, Polanica Zdrój, I konferencja Klubu Polskie Forum ISO9000
  2. Deming W. E., Out of Crisis, MIT, Cambridge 1982
  3. Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością: podstawowe problemy i metody, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
  4. Konferencja Jakości w Informatyce, Zapewnienie jakości - historia i perspektywy rozwoju, Warszawa 29-30.08.2001.
  5. Konferencja Jakości w Informatyce, Standaryzacja jakości w działalności informatycznej, Warszawa 11-12.09.2002
  6. ISO9001:2000 - Systemy zarządzania jakością - wymagania
  7. ISO TR 10017:2003 - Guidance on statistical techniques for ISO 9001:2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu