BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Branska Lenka (University of Pardubice, Czech Republic), Pecinova Zuzanna (University of Pardubice, Czech Republic)
Tytuł
Increasing Quality through Implementing the Quick Response Method to Achieve Competitiveness of the Company
Wzrost jakości poprzez wdrażanie metody szybkiej odpowiedzi w celu poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa
Źródło
Współczesna Ekonomia, 2008, vol. 2, nr 4, s. 81-88, bibliogr. 8 poz.
Contemporary Economics
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Zarządzanie jakością, System zarządzania jakością
Enterprise competitiveness, Quality management, Quality management systems
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
W wielu krajach Unii Europejskiej, jak i w poszczególnych przedsiębiorstwach nastawienie się na poprawę jakości działania jest decydującym czynnikiem wzmacniania pozycji konkurencyjnej podmiotów ekonomicznych. Jest to osiągane poprzez właściwie dobrane systemy zarządzania jakością. Jednym z nich jest metoda szybkiej odpowiedzi. Polega ona na szybkim reagowaniu na oczekiwania odbiorców przy jednoczesnym poszukiwania możliwości dotarcia z ofertą po jak najniższych kosztach. Artykuł opisuję tę metodę zarządzania jakością w kontekście jej wykorzystania do poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)

Representatives of the European Union as well as particular countries realize that quality has become a decisive factor of competitiveness. Therefore, they intensively support the care for quality at the microeconomic level. It is provided through corporate quality management systems. It is a tool allowing companies to grow constantly through suitable application of modern methods applicable in the corporate management. One of the methods contributing to increasing the quality provided as well as to efficiency of actual processes is the Quick Response method. It is an approach enabling to increase the speed of response to the customers 'demands, with reasonable costs spent. Implementation of this method should contribute to fulfilling the basic principles of the quality management and higher competitiveness of the company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Best R.J., Market-Based Management: Strategies for Growing Customer Value and Profitability, Pearson and Prentice Hall, New Jersey 2005.
  2. Grant D.B. at al., Fundamentals of Logistics Management, McGraw-Hill Education, New York 2006. Gupta S., Lehmann D. R., Managing Customers as Investments: the Strategic Value of Customers in the Long Run, Upper Saddle River: Wharton School Publishing, 2005.
  3. Hyrslova J., Branska L., Spacek L., The Current Stage of Management Systems Implementation in the Czech Chemical Companies (in Czech), "Vedecké listy" 2006, nr 4 (II).
  4. Nenadal J., Measurement in the Quality Management Systems [in Czech], East Publishing, Praha 1999. Pernica P., Logistics Management [in Czech], Radix, Praha 1998.
  5. Shapiro R.D., Heskett J.L., Logistics Strategy: Cases and Concepts, St. Paul, Minn. West, 1986.
  6. Sysel J., Quality Management Conception [in Czech], http://www.cestovni-ruch.cz/hotelieri/iso9000a. php 26.11.2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-9254
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu