BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mroczkowska Alicja (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Product placement jako narzędzie promocji we współczesnej polskiej kinematografii
Product Placement as a Tool of Promotion in Polish Contemporary Cinematography
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2014, t. 15, z. 4, cz. 1, s. 155-168, bibliogr. 14 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach prowizerunkowych
Słowa kluczowe
Product placement, Kinematografia, Metody promocji
Product placement, Cinematography, Promotion methods
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Celem publikacji jest przedstawienie plasowania produktu jako narzędzia promocji wykorzystywanego we współczesnej polskiej kinematografii. W artykule podjęto próbę przedstawienia product placement jako nieodłącznego elementu polskich filmów i seriali. Tak sformułowana hipoteza badawcza stała się głównym punktem rozważań. (fragment tekstu)

The article presents product placement as a marketing tool in Polish cinematography. This type of promotion form plays key role in creation of positive image of products in movies and TV series. Nowadays product placement is attractive alternative for traditional form of promotion - consumers are tired of aggressive ads in medias. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czarnecki A. (2003), Product Placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa.
  2. Drożdż M. (2010), Reklama a film: zarys problematyki "product placement" [w:] M. Kowalski (red.), Reklama w społeczeństwie informacyjnym: konteksty społeczno-edukacyjne, Maternus Media, Tychy.
  3. Grzybczyk K. (2012), Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  4. Kall J. (2010), Reklama, PWE, Warszawa.
  5. Kwapisz K. (2012), Czym jest lokowanie produktu?, Dom Prasowy, Warszawa.
  6. Urbaniec E. (2010), Product placement. Medioznawstwo a marketing kreatywny, Nowa Res - Wydawnictwo Innowacyjne, Gdynia.
  7. Niczewski R., Potrzebowski J. (2011), Product placement jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Agora, Warszawa.
  8. http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/sekcja-strategie/pociag-do-pollywood,1787,1, dostęp: 1.08.2013.
  9. http://media2.pl/reklama-pr/85215-Wydatki-na-Product-Placement-rosna-a- Polska-juz-w-czolowce-Europy.html, dostęp: 1.08.2013
  10. http://natemat.pl/52213,bojkotujmy-reklamy-w-kinie-wchodzmy-20-minut-po-czasie-czy-wojna-widzow-z-multipleksami-ma-sens, dostęp: 1.08.2013.
  11. http://www.orange.pl/kid,4001237793,id,4002780911,title,Sony-Xperia-T-smartfon-Jamesa-Bonda-tylko-w-Orange,article.html, dostęp: 1.08.2013.
  12. http://www.pisf.pl/pl/dotacje/dofinansowane-projekty/2012/po-produkcja-filmowa/priorytet-3-filmy-fabularne-sesja-3-2012, dostęp: 1.08.2013.
  13. http://swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=715440, dostęp: 1.08.2013.
  14. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-trzeci-polak-zmienia-kanal-tv-zeby-nie-ogladac-reklam, dostęp: 1.08.2013.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu