BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zając Maria (Akademia Pedagogiczna w Krakowie)
Tytuł
Reusable Learning Objects czyli jak efektywnie przygotowywać materiały do kształcenia online
Źródło
e-mentor, 2004, nr 2, s. 40-42, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Język XML, Program nauczania, Zdalne nauczanie
Higher education, XML language, Curriculum, e-learning
Uwagi
streszcz.
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
W artykule chciałabym zasygnalizować pewne problemy związane z przygotowywaniem materiałów dydaktycznych do kształcenia online. Równocześnie przedstawiając idee obiektów wiedzy wielokrotnego użytku (Reusable Learning Objects),chce zasugerować kierunek działań, który wydaje się być bardzo obiecujący głównie poprzez możliwość wykorzystania elektronicznych bibliotek (repozytoriów) wiedzy do szybkiego tworzenia nowych kursów i udostępniania ich w dowolnym systemie LMS lub LCMS (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Polsani P.R. 2003, Use and abuse of Reusable Learning Objects, Journal of Digital Information, Vol.3 No 4.
  2. Downes S., 2001, Learning Objects, Resource for Distance Education Worldwide. International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol.2, No 1.
  3. L'Allier J., Frame of reference: NETg's Map to the Products,Their Structure and Core beliefs, http://www.netg.com/research/whitepapers/frameref.asp.
  4. SCORM - Sharable Content Object Reference Model, Advanced Distributed Learning, hhtp://www.adlnet.org.
  5. IMS Global Learning Consortium, IMS Questions & Test Interoperability Model, http://www.imsproject.org/enterpri-se/eninfo03.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu