BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Schönwald Ingrid
Tytuł
Wdrażanie systemu zdalnego nauczania jako proces wprowadzania zmian w uczelni
Źródło
e-mentor, 2005, nr 1, s. 54-57, rys., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Uczenie się, Zdalne nauczanie
Higher education, Studying, e-learning
Abstrakt
W ciągu ostatnich lat przeznaczono niemałe środki na badania dotyczące możliwości wykorzystania zdalnego nauczania w szkolnictwie wyższym. Istnieje szereg inicjatyw europejskich (takich jak plan działania eEurope 2005), funkcjonują liczne programy krajowe (np. Wirtualny Kampus w Szwajcarii), nie należy też zapominać o wielu indywidualnych zespołach projektowych działających w obrębie uniwersytetów. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bates W., Managing technological change, San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 2000.
  2. Boyce M. E., Organizational Learning is Essential to Achieving and Sustaining Change in Higher Education, Innovative Higher Education,Vol. 28, nr 2, 2003.
  3. Brake Ch., Politikfeld Multimedia: multimediale Lehre im Netz der Restriktionen, Münster: Waxmann, 2000.
  4. Brown S., The University. In H. H. Adelsberger, B. Collis, Jan M. Pawlowski (Ed.), Handbook onInformation Technologies for Education and Training (S. 577-598), Berlin; Heidelberg; New York, Barcelona; Hong Kong; London; Milan; Paris; Tokyo: Springer, 2002.
  5. Collis B., M. van der Wende, Models of Technology and Change In Higher Education, Retrieved 15.11.2003, from http://www.utwente.nl/cheps/documenten/ictrapport.pdf
  6. Doppler K., Unternehmenswandel gegen Widerstände. Change-Management mit den Menschen, Frankfurtam Main: Campus Verlag, 2002.
  7. Euler D., K. Wilbers, Selbstlernen mit neuen Medien didaktisch gestalten, IWP-HSG,Hochschuldidaktische Schriften, Band 1. St.Gallen, 2002.
  8. Euler D., K. Wilbers, E-Learning an Hochschulen: An Beispielen Lernen, IWP-HSG,Hochschuldidaktische Schriften, Band 5. St.Gallen: Institut für Wirtschaftspädagogik, 2003.
  9. Ford P ., Managing change in higher education a learning environment architecture. Buckingham: Society for Research into Higher Education & Open University Press, 1996.
  10. Kerres M., Zur (In) Kompatibilität von mediengestützter Lehre und Hochschulstrukturen. In E. Wagner (Ed.), Virtueller Campus Szenarien, Strategien, Studium. Medien in der Wissenschaft 14 (s. 293-302). Münster München [w]: Waxmann.
  11. x Kerres B., Medien und Hochschule. Strategien zur Erneuerung der Hochschullehre. In L. J. Issing (Ed.), Studieren mit Multimedia und Internet Ende der traditionellen Hochschule oder Innovationsschub? (s. 57-70). Münster München [w]: Waxmann, 2002.
  12. Lepori B., Succi, Chiara, Elearning in Higher Education. 2nd report of the Educational Management in the Swiss Virtual Campus Mandate (EDUM), 2003.
  13. Seufert S., Shaping Innovations: eLearning as a catalyst for a new culture in learningand teaching? Paper presented at the ICNEE 2003 in Luzern, CH, 2003.
  14. Seufert S., D. Euler, Nachhaltigkeit von eLearning-Innovationen. SCIL-Arbeitsbericht, St. Gallen, 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu