BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kwiatkiewicz Anna
Tytuł
Standardowe rozwiązania w dziedzinie ustawicznego kształcenia kadr a praktyka firm europejskich w Polsce
Źródło
e-mentor, 2004, nr 2, s. 24-30, zał., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Kształcenie ustawiczne, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Kształcenie kadr, Kapitał ludzki
Lifelong learning, Knowledge-based economy, Personnel training, Human capital
Uwagi
streszcz.
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
W gospodarce opartej na wiedzy jednym z kluczowych obszarów, w którym konkurują ze sobą przedsiębiorstwa, jest obszar zasobów kwalifikacyjnych firmy czyli suma kwalifikacji zatrudnionych w nim pracowników. Dziś to stwierdzenie nie budzi już żadnych wątpliwości, a dyskusja dotyczy tego w jakim stopniu kwalifikacje pracowników firmy mają wpływ na jej konkurencyjność oraz jaką część jej kapitału intelektualnego - rozumianego jako suma kapitału ludzkiego, strukturalnego i organizacyjnego1 - stanowi kapitał ludzki. Konsekwencją tej prawidłowości jest potrzeba zapewnienia możliwości ciągłej nauki pracownikom przedsiębiorstwa, a więc zorganizowanie procesu ustawicznego kształcenia zawodowego (UKZ, Continuing Vocational Training, CVT). (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Andrzejczak, Modele szkolenia zawodowego w warunkach gospodarki rynkowej, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1999.
  2. Bainbridge S., Murray, J., An age of learning: vocational training policy at European level, CEDEFOP Reference Series, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg 2000.
  3. Bartnicki M., J. Strużyna, (red.), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, AE, Katowice 2001.
  4. Biuro Kształcenia Kadr, System standardów kwalifikacji zawodowych, materiały konferencyjne, Miedzeszyn, 10- 11 grudnia 1993.
  5. Bjornavold J., Making learning visible: Identification, assessment and recognition of non-formal learning in Europe, CEDEFOP Reference Document, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg 2000.
  6. European Commission, Employment in Europe: Recent trends and prospects, DG Employment and Social Affairs, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg 2001.
  7. European Training Foundation, Podręcznik rozwoju standardów kształcenia zawodowego, Tom I, IteE, Radom 1998.
  8. Eurydice, National actions to implement Lifelong Learning in Europe Survey 3, CEDEFOP, Eurydice 2001.
  9. International Labour Office, Learning and training for work in the knowledge society, report IV prepared for the 91stsession of the ILO, Geneva 2002.
  10. Jeruszka U., (red.), Efektywność kształcenia zawodowego, IPiSS, Warszawa 2002.
  11. Kwiatkowski S. M., Z. Sepkowska, Metodologia tworzenia standardów kwalifikacji zawodowych w Polsce, IBE-IteE, Radom 2000.
  12. Kwiatkowski S.M. (red.), Edukacja zawodowa wobec rynku pracy i integracji europejskiej, Opracowania PCZ, Zeszyt nr 6, IPiSS, Warszawa 2001
  13. Learning and Training at Work 2001, IFF Research Ltd. Research Report No 334, Department for Education and Skils.
  14. Pertek J.(red.), La reconnaissance des qualifications dans un espace européen des formations et des professions, Bruylant, Bruxelles 1998.
  15. W. Van de Berghe, Indicators in perspective. The use of quality indicators in vocational education and training, Tilikon Consultancy, European Commission, Luxembourg 1998.
  16. www.cedefop.gr/transparency/refpoint.asp 9.06.2003.
  17. www.edcl.com.uk 9.06.2003.
  18. www2.trainingvillage.gr/etv/trancparency/curriculum.asp 23.10.2003.
  19. http://www.trainingvillage.gr/etv/Projects_Networks/CCprojects/methodologie.asp 20.10.2003.
  20. www.europe.eu.int/comm/education/programmes/europass/index_en/html 9.06.2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu