BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarant Szymon (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Tytuł
Jeździecka impreza sportowo-widowiskowa jako narzędzie promocji firm w regionie
Equestrian Event as a Tool of Promotion of Local Companies in Their Region
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 79, s. 241-249, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Sport i rekreacja szansą rozwoju regionu
Słowa kluczowe
Promocja biznesowa, Sport, Impreza sportowa, Promocja
Promotion of business, Sport, Sport events, Promotion
Uwagi
summ.
Abstrakt
Impreza sportowa może być ważnym wydarzeniem dla lokalnego społeczeństwa, niezależnie od tego, jaką będzie miała rangę. Dobrą dyscypliną dla tego typu regionalnych wydarzeń jest jeździectwo, które poza standardowymi cechami sportu wzbudza zainteresowanie przez swoje specyficzne walory, takie jak występowanie partnera-konia, widowiskowość, różnorodność, elegancja. Jednak aby impreza o stosunkowo niskiej randze sportowej odniosła sukces, potrzebny jest element, który wyróżni ją spośród innych rozgrywanych w innych miejscach. W przypadku "Majówki z Koniem" takim elementem był pomysł zorganizowania konkursu TOP FOUR, który pozwolił na zwiększenie zainteresowania wydarzeniem mediów. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona impreza sportowo-widowiskowa może być dobrym produktem marketingowym. Firmy sponsorujące mają możliwość komunikowania się ze swoimi klientami pochodzącymi głównie z rejonu, gdzie odbywa się impreza. Wzajemne występowanie na jednej imprezie marek światowych koncernów i lokalnych, często rodzinnych firm, jest swoistą edukacją marketingową tych drugich. Poza kontaktami B2C ważne znaczenia podczas lokalnej imprezy sportowo-widowiskowej mają też kontakty B2B.

The article presents the marketing benefits that may be derived from equestrian events by local companies which sponsor them. The advantages of horse sport are described as well as its usefulness for building a local major event and possibilities of marketing communication during such an event. The author emphasized the importance of the presence of big concerns and local family companies in the one sponsoring project.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kotler P., Marketing, Dom Wydawniczy Rembis Sp. z o.o., Warszawa 2005.
  2. Matecki P., Semrau J., Sport jako element budowy przewagi konkurencyjnej miast i regionów, w: Marketing dla sportu, red. H. Mruk, K. Kropielnicki, P. Matecki, Sport & Businnes Foundation, Poznań 2006.
  3. Michalski E., Marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  4. Przybyłowicz K., Hartley S., Kerin R., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  5. Tarant S., Strategie marketingowe organizatorów imprez jeździeckich w Polsce, Zeszyty Naukowe Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
  6. Sznajder, Marketing sportu, PWE, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu