BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalski Jarosław,A. (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Marka i komunikacja marketingowa w wydarzeniach sportowych
Brand and Marketing Communications in Sport Events
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 79, s. 167-176, tab., bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Sport i rekreacja szansą rozwoju regionu
Słowa kluczowe
Marka, Sport, Komunikowanie marketingowe
Brand, Sport, Marketing communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wydarzenia sportowe mogą być skutecznym nośnikiem informacji, w tym informacji marketingowych. Ogromne zainteresowanie, jakie towarzyszy niektórym imprezom sportowym, jest szansą na zaprezentowanie określonych treści dużemu audytorium. Wiele wydarzeń sportowych jest też przedmiotem bezpośrednich transmisji medialnych, przede wszystkim telewizyjnych. Zarówno w czasie bezpośredniego uczestnictwa jak i w relacjach medialnych, odbiorcy zapoznają się nie tylko z samym wydarzeniem sportowym, lecz także z całym zbiorem różnych przekazów marketingowych. Wydarzenia sportowe są więc wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, organizacje nienastawione na zysk i jednostki terytorialne do komunikowania się z rynkiem i promowania samych firm oraz ich produktów i usług, a także idei czy miejsc (złożonego produktu terytorialnego). Ze względu na specyfikę wydarzeń sportowych główną rolę promocyjną, w formie skróconego komunikatu i jednocześnie abstraktu pojęciowego, odgrywa marka.(fragment tekstu)

Sport events are substantial medium of marketing information. When they are effectivelly managed, they can carry real market and economic profits. Basic form of marketing information's presentation during sport events is brands' presentation. However, there are a few brands at the same time, you can not find interractions and relations between them. So it is neutral brands' co-existence. Not only commercial brands (of enterprises, products, services) are exposed during sport events, but also territorial brands (of complex territorial product). So, sport events are good opportunities to effectivelly promote cities, regions and countries.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Koichiro Matsuura, dyrektor generalny UNESCO, w: Encyklopedia sportów świata, t. 1, Biblioteka "Gazety Wyborczej", Oficyna Wydawnicza Atena, Agora, Poznań- Warszawa 2008.
  2. Olins W., Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004.
  3. Rojek R., Marka narodowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  4. Sofuł A., Biznes marką stoi, "Wprost" 2011, nr 9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu