BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czaplewski Maciej (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Główne trendy na polskim rynku ubezpieczeń direct
Main Trends on the Polish Direct Insurance Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2014, nr 113, T.2, s. 449-459, rys.,tab., bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Ekonomiczno-społeczne i techniczne wartości w gospodarce opartej na wiedzy.
Słowa kluczowe
Rynek ubezpieczeniowy, Ubezpieczenia, e-usługi
Insurance market, Insurances, e-services
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Jednym z głównych obszarów rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń direct jest coraz szersze wykorzystywanie w tym zakresie kanału internetowego oraz wydzielanie się tzw. e-ubezpieczeń. W niniejszym artykule autor stara się przedstawić podstawowe kierunki doskonaleń na polskim rynku e-ubezpieczeń, jak również wskazać na czynniki utrudniające rozwój tego rynku. Ponadto w artykule wskazane oraz przeanalizowane zostały także działania e-ubezpieczycieli służące umocnieniu ich pozycji rynkowej. (abstrakt autora)

The main aim of the article is to describe the most important trends observed on the Polish direct insurance market. In order to do that, at first, the author presented the basic directions of improvements within the direct insurance market with special emphasize to the online insurance market. Subsequently factors hindering the development of the Polish e-insurance market and e-insurers activities undertaken in order to strengthen their positions were shown. At the end some final remarks regarding the future development of the direct insurance market in Poland were presented.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Budziewicz-Guźlecka A.(2013), Informacja i wiedza czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw, w: Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej, t. 1, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 762, Ekonomiczne Problemy Usług nr 104, Szczecin.
  2. DGP (2012a): "Dziennik Gazeta Prawna", 29.02.2012.
  3. DGP (2012b): "Dziennik Gazeta Prawna", 19.09.2012.
  4. DGP (2012c): "Dziennik Gazeta Prawna", 21-23.09.2012.
  5. DGP (2012d): "Dziennik Gazeta Prawna", 9-11.11.2012.
  6. DGP (2012e): "Dziennik Gazeta Prawna", 20.11.2012.
  7. Drab-Kurowska A. (2011), Wykorzystanie technologii informatycznych w komunikacji marketingowej, w: Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego - stan obecny, perspektywy i ograniczenia, t. 2, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 651, Ekonomiczne Problemy Usług nr 68, Szczecin.
  8. Global Entertainment and Media Outlook: 2012-2016.
  9. Komisja Nadzoru Finansowego, http://www.knf.gov.pl.
  10. PIU (2012): "Polska Izba Ubezpieczeń", http://www.piu.org.pl/.
  11. RP (2012a): "Rzeczpospolita", 26.03.2012.
  12. RP (2012b): "Rzeczpospolita", 23.04.2012.
  13. RP (2012c): "Rzeczpospolita", 8.05.2012.
  14. RP (2012d): "Rzeczpospolita", 26.06.2012.
  15. RP (2012e): "Rzeczpospolita", 6.09.2012.
  16. Towarzystwa ubezpieczeniowe, "Dziennik Gazeta Prawna", 15-17.06.2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu