BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rostek Katarzyna (Politechnika Warszawska), Gąsiorkiewicz Artur (Politechnika Warszawska)
Tytuł
Eksploracja danych internetowych jako metoda zwiększenia przewagi konkurencyjnej systemów handlu elektronicznego B2C
Web Data Mining as a Factor for Business Advantage On B2c E-Commerce Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 68, s. 90-96, bibliogr.3 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Konkurencja, Przewaga konkurencyjna
e-commerce, Competition, Competitive advantage
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Krajowy rynek detalicznego handlu elektronicznego rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie, niejako na przekór opiniom o spowolnieniu gospodarczym. Rozwój przedsiębiorczości w tym obszarze, możliwy także dzięki asymilacji funduszy z programów pomocowych, powoduje stałe zwiększanie się i wzrost atrakcyjności oferty handlowej w Internecie. Z kolei rozwój technologii internetowych i ich upowszechnienie się, także w grupach podlegających dotychczas wykluczeniu cyfrowemu, nieustająco kreuje popyt. Oba te procesy powodują, że roczny przyrost wielkości rynku e-commerce'owego w segmencie B2C kształtuje się obecnie na poziomie ponad 30%. Przewidywana jest też kontynuacja tego trendu w 2011 roku. (fragment tekstu)

The paper presents main web data mining methods which can be used for increasing of business advantage in B2C e-commerce sector. Authors pay some attention to practical implementation of these methods, including: promotion optimalisation, personalized communication, web-usability and web-accessibility enhancement, business analysis. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cichosz P.: Systemy uczące się, WNT, Warszawa 2000.
  2. Gąsiorkiewicz A.: Czynniki kształtujące ruch (web traffic) i ich wpływ na poziom konwersji w serwisach WWW systemów handlu elektronicznego w segmencie B2C, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 597, Ekonomiczne Problemy Usług nr 57, WNUS, Szczecin 2010, s. 637-645.
  3. Zhang Ch., Liu Z., Yin J.: The Application Research on Web Log Mining in E-Marketing, 2nd International Conference on e-Business and Information System Security (EBISS), Wuhan 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu