BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gregor Bogdan (Uniwersytet Łódzki), Stawiszyński Marcin (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
E-commerce wobec wyzwań mediów społecznościowych
E-Commerce to hhe Challenges of Social Media
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 68, s. 127-135, rys., bibliogr.10 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Biznes elektroniczny, Gospodarka
Social media, e-business, Economy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Nowa gospodarka nie istnieje...  teza ta, choć na pierwszy rzut oka wydawać się może bardzo kontrowersyjna, naszym zdaniem jest uzasadniona i prawdziwa. Pojęcie nowej gospodarki funkcjonuje w literaturze przedmiotu od ponad dekady. W dalszym ciągu jest ono odmieniane przez wszystkie przypadki w różnego rodzaju publikacjach czy na konferencjach organizowanych zarówno przez naukowców, jak i praktyków. Tymczasem nikt nie zwraca uwagi na to, że termin ten stracił dziś zupełnie swój sens. Nie ma czegoś takiego jak "nowa gospodarka". Mamy do czynienia z nową rzeczywistością, w której żyjemy, z rzeczywistością wszechogarniającego Internetu, Fecebooka, Twittera, zakupów przez telefon komórkowy, Internetu w odbiornikach telewizyjnych itd. Zaczyna już dorastać pokolenie, które nie zna innej gospodarki. Dla nich jest to rzeczywistość, w której żyją, jedyna, jaką znają, która jest dla nich czymś tak oczywistym jak np. telewizja dla pokolenia trzydziesto- czy czterdziestolatków. (fragment tekstu)

The traditional e-commerce solutions are outdated. We are witnessing a new revolution - Social Media revolution. Today an important role plays social commerce being the next step in e-commerce evolution. The aim of this paper is to present determinants of Social Media's influence on e-commerce. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Deatsch K.: 67% of online shoppers buy more when friends give a nod, study says, Internet Retailer, 11.09.2009, http://www.internetretailer. com/2009/09/11/67-ofonline- shoppers-buy-more-when-friends-give-a-nod-study-s (23.02.2011).
  2. Evans D.: Social Media Marketing. An Hour a Day, Wiley Publishing, Inc., Indianapolis 2008.
  3. Gregor B., Stawiszyński M.: e-Commerce, Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
  4. Internet Statistics Compendium, Econsutancy, London-New York 2011.
  5. Nutley M.: Forget e-commerce; social commerce is where it's at, "Marketing Week" 29 lipca 2010.
  6. Safko L., Brake D. K.: The Social Media Bible. Tactics, Tools & Strategies For Business Success, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken 2009.
  7. Stephen A.T., Toubia O.: Deriving Value from Social Commerce Networks, "Journal of Marketing Research", April 2010, vol. XLVII.
  8. The Revolution Will Be Shared: Social Media and Innovation, "Research Technology Management", January/February 2011, vol. 54, iss. 1.
  9. Wright E., Khanfar N.M., Harrington C., Kizer L. E.: The Lasting Effects Of Social Media Trends On Advertising, "Journal of Business & Economics Research", November 2010, vol. 8, no. 11.
  10. Zarella D.: The Social Media Marketing Book, O'Reilly Media Inc., Sebastopol 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu