BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwanowska Ewelina (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), Merło Paweł (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Analiza kształtowania się handlu elektronicznego w Polsce na tle krajów europejskich
The Analysis of E-Commerce in Poland and in European Countries
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 68, s. 136-142, rys., tab., bibliogr.4 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Biznes elektroniczny, Użytkownicy internetu
e-commerce, e-business, Internet users
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
We współczesnej rzeczywistości gospodarczej globalne sieci informatyczne oferują szeroki wachlarz możliwości. Jedną z najistotniejszych jest ich powszechne wykorzystanie w handlu elektronicznym. Z takiej formy zawierania transakcji korzysta już wiele małych i dużych przedsiębiorstw, traktujących sieci jako dodatkowy rynek zbytu, a także firmy internetowe, których działalność w pełni opiera się na funkcjonowaniu w rzeczywistości wirtualnej. E-handlem zainteresowani są również liczni konsumenci indywidualni skuszeni oszczędnością czasu i pieniędzy, co jest bardzo ważne ze względu na fakt, iż gospodarka nowoczesnej technologii wciąż pozostaje gospodarką klienta. To on decyduje, czy warto prowadzić transakcje w nowej e-rzeczywistości, oraz on jest głównym napędem jej rozwoju. (fragment tekstu)

This paper presents an empirical study on the use of e-commerce in Poland. The reference point was the European countries with particular reference to the EU. The paper pointed out the disparities in the development of electronic commerce in relation to the most developed European countries. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. E-handel Polska 2009. Raport 2009, Dotcom River, Wrocław.
  2. http://epp.eurostat.ec.europa.eu
  3. Polski Internet 2008/2009. Raport 2009, Gemius, Warszawa.
  4. Rynek e-commerce według SMB. Raport 2009, SMB, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu