BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kochmańska Anna (Politechnika Śląska), Karwot Janusz (Politechnika Śląska)
Tytuł
Polityka szkoleniowa w przedsiębiorstwie z branży usługowej - ocena stopnia innowacyjności
The Training Policy in the Enterprise of Service Industry - the Evaluation of Degree of Innovation
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2014, z. 72, 65-76, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Programy szkoleniowe, Przedsiębiorstwo usługowe, Szkolenie zawodowe, Coaching
e-learning, Training programs, Service enterprise, Work training, Coaching
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań związane z charakterystyką innowacyjnej polityki szkoleniowej w przedsiębiorstwie z branży usługowej wykonaną na podstawie analizy kwestionariuszy ankiety przeprowadzonej wśród kadry kierowniczej oraz pracowników. Prowadzi ona do usprawnienia transferu wiedzy w kluczowych obszarach funkcjonowania organizacji. Warto również podkreślić, iż profesjonalne szkolenie kształtuje proorganizacyjne postawy pracowników, a także zwiększa stabilność przedsiębiorstwa w czasach kryzysu.(abstrakt oryginalny)

The article refers to recent surveys connected with characteristics of innovation training policy in the enterprise of service industry. The results of the research were formed on the basis of the analysis the questionnaire survey both management staff and employees. The innovation training policy provides to improvements in knowledge transfer in the most important areas in the activities of the organization. It should be also noted that professional training influences the attitude of the employees towards organisation and increases the stability of the company in time of crisis.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dźwigoł-Barosz M.: Niwelowanie luki kompetencji menedżerów w procesie przekształcania przedsiębiorstwa w organizację inteligentną. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2013.
  2. Jarvis J., Lane D.A., Fillery-Travis A.: The Case for Coaching, CIPD. Londyn 2004.
  3. Kopijer P.: Kompendium zarządzania szkoleniami. Praktyczny przewodnik po inwestycjach w rentowność kapitału kompetencyjnego. Wydawnictwo SWPS "Academica", Warszawa 2011.
  4. Król H., Ludwiczyński A. (red.): Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  5. Krukowska A.: Development i co dalej. Rozwój kompetencji w organizacji uczącej się z wykorzystaniem DC. "Personel i Zarządzanie", nr 6, 2010.
  6. Marciniak J.: Pozyskiwanie pracowników: rekrutacja, adaptacja, rozwój, Wydawnictwo : "Infor", Warszawa 1999.
  7. Marciniak J.: Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
  8. Olszewska T.: Elastyczny dostęp do wiedzy. Korzyści z zastosowania szkoleń e-learningowych w firmie. "Personel i Zarządzanie", nr 8, 2011.
  9. Sopkowski P.: Menedżer coachem. Coachingowy styl zarządzania w nowoczesnym przedsiębiorstwie. "Personel i Zarządzanie", nr 2, 2011.
  10. Zachariasz-Łobodzińska A.: Badanie kompetencji. Proces doboru i oceny pracowników. "Personel i Zarządzanie", nr 1, 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu