- Autor
- Niestrój Jakub (Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie)
- Tytuł
- Typologia, grupowanie, segmentacja i klasyfikacja w marketingu - terminologiczna analiza porównawcza
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Marketing, 2006, s. 227-234, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Typologia, Segmentacja, Klasyfikacja
Typology, Segmentation, Classification - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Założeniem artykułu jest dokonanie możliwie najbardziej zwięzłej charakterystyki, uwypuklenie różnic oraz porównanie takich pojęć jak grupowanie, klasyfikacja, systematyka, typologia oraz segmentacja, jako pochodnych działaniu podporządkowania elementów w nauce o rynku. (fragment tekstu)
uman perception is inalienably connected with the ordering of objects. The goal of this paper is to make a basic description, and to highlight the differences and compare such terms as clustering, classification, typology, and market segmentation being the derivatives of ordering the elements in marketing.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
- Bibliografia
- Barton A., Pojęcie przestrzeni własności, [w:] praca zbiorowa pod red. S. Nowak, Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965.
- Kieżel E., Typologia konsumentów źródłem wiedzy marketingowej przedsiębiorstwa, "Zeszyty Naukowe AE w Katowicach" 1997, nr 141.
- Lazari-Pawłowska I., Pojęcie typu w humanistyce, [w:] praca zbiorowa pod red. T. Pawłowskiego, Logiczna teoria nauki, Łódź 1956.
- Marek T., Analiza skupień w badaniach empirycznych, metody SAHN, PWN, Warszawa 1989.
- Marek T., Noworol C., Wprowadzenie do analizy skupień, Skrypty Uczelniane UJ, nr 461.
- Nowak S., Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawa 1970.
- Rutkowski I., Wrzosek W., Strategia marketingowa, Warszawa 1985.
- Sagan A., Badania marketingowe - podstawowe kierunki, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1998.
- http://encyklopedia.pwn.pl.
- Cytowane przez
- Język
- pol