BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata (Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie)
Tytuł
Decyzje nabywcze młodych konsumentów : w wieku 9-11 lat
Źródło
Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Marketing, 2006, s. 245-258, tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Dzieci, Konsument, Zachowania konsumenta, Młodzież, Zakup
Children, Consumer, Consumer behaviour, Youth, Purchasing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Z przedstawionych w artykule badań wynika, że młodzi konsumenci mają doświadczenia nabywcze pozwalające na traktowanie ich jako samodzielnych uczestników rynku. Nabywają produkty zarówno samodzielnie, jak i zaznaczają swój udział w decyzjach wspólnych. Zakres decyzji nabywczych młodych konsumentów jest szeroki. Nabywają produkty nie tylko przeznaczone dla tego segmentu rynku. Jednakże częściej dokonywanie zakupu produktów wychodzących poza produkty dziecięce związane jest z ich udziałem we wspólnym procesie decyzyjnym. Jak pokazały wyniki badań, udział młodych nabywców przy zakupie dóbr w tym przypadku należy badać w kontekście tego, który z rodziców uczestniczy w procesie decyzyjnym, gdyż występuje widoczna tendencja do różnicowania rodzaju produktów kupowanych wspólnie z każdym rodzicem. (abstrakt oryginalny)

Young consumers begin their active participation in the market purchasing goods that are earmarked solely for them as well as products that are not considered for children. The author presents the range of purchase decisions of children and youth referring to the classification of autonomous and syncretic developed especially for that purpose. This description is accompanied by the descriptions of own research conducted in the market sub-segment of the young (i.e. aged 9-11) consumer. It is preceded by an analysis of basic differences in the process of making purchase decisions by adults and children.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania rynku - Młody konsument na zakupach, http://www.supermarket- news.com.pl/; badania przeprowadzone na zlecenie UOK.
  2. Budzanowska-Drzewiecka M., Społeczne uwarunkowania zachowań rynkowych konsumentów w wieku 9-11 lat w środowisku wielkomiejskim, niepublikowana praca doktorska.
  3. Gregan-Paxton J., John Roedder D., Are young children adaptive decision makers? A study of age differences in information search behavior, "Journal of Consumer Research" 1995, Volume 21 (March).
  4. Janowicz H., Rynek produktów impulsowych, "Poradnik Handlowca" 1998, nr 8.
  5. Roedder John D., Lakshmi-Ratan R., Age differences in childrens choice behavior: The impact of available alternatives, "Journal of Marketing Research" 1992, Volume 29 (May).
  6. Moschis G.P., Moore R.L., Decision making among the young: a socialization perspective, "Journal of Consumer Research" 1979, Volume 6 (September).
  7. Olejniczuk-Merta A., Rynek młodych konsumentów, Difm, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu