BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zajkowski Robert (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
Tytuł
Wybrane aspekty innowacyjności przedsiębiorstw rodzinnych i nierodzinnych w województwie lubelskim
Selected Aspects of the Innovation of Family and Non-Family Enterprises in the Province of Lublin
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2014, nr 111, s. 310-322, tab.,rys., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Mikrofirma 2014
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Innowacje, Przedsiębiorczość
Enterprises, Innovations, Entrepreneurship
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W pierwszej części artykułu zaprezentowano informacje i dane wtórne oraz definicyjne, dotyczące specyfiki firm rodzinnych w Polsce. Przede wszystkim wskazano ich unikatowe cechy jako podmiotów rynkowych. Dalsza część artykułu zawiera analizę porównawczą innowacyjności firm rodzinnych i nierodzinnych w województwie lubelskim. Główne konkluzje płynące z badań wykazały, że nie występują zauważalne różnice w poziomie i sposobach wdrażania innowacji firm rodzinnych oraz nierodzinnych.(abstrakt autora)

In first part of the paper was showed secondary information about specification of family enterprises in Poland. First of all was presented distinctive features and specification of family enterprises. In the remainder of description was contained comparative test results of selected aspects of the innovation in family and non-family companies in province of Lublin. Main results of the study has indicated that differences in the level of innovation of family and non-family companies are not deep. Not very large of deviation indicators of innovations has caused that these companies are really similar(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ashley-Cotleur K., Family business and relationship marketing: the impact of relationship marketing in second generation family business, Frostburg State University, www.usabe.org.
  2. Donckles R., Frohlich E., Are family businesses really different? European experiences from STRATOS, "Family Business Review" 1991, vol. 7, nr 2.
  3. Friskhoff P.A., Understanding family business: what is a family business, Oregon State University, Austin Family Business Program, 15 April, 1995, frishkoffbus. orst. Edu.
  4. Firmy rodzinne w polskiej gospodarce - szanse i wyzwania, raport PARP, Warszawa 2009
  5. Jaffe D.T., Working whit ones your love: Conflict resolution and problem solving strategies for a successful business, Barkley, CA, Conari, 1990.
  6. Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, red. J. Jeżyk, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Difin, Warszawa 2004.
  7. Welsch J., Family enterprises in the United Kingdom, the Federal Republic of Germany, and Spain: a transnational comparison, "Family Business Review" June 1991, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu