BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Musiał Jędrzej (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu), Marszałkowski Jakub (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Propozycja poprawy wydajności bazy danych dla nowoczesnych aplikacji internetowych
Database Efficiency Improvement Proposition for Modern Web-Based Applications
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 68, s. 404-411, tab., rys., bibliogr.14 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
Słowa kluczowe
Aplikacje internetowe, Media społecznościowe, Bazy danych
Internet application, Social media, Databases
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Bardzo ważnym aspektem informatyki ostatnich lat jest rozwój sieci Internet. Liczba witryn internetowych bezustannie wzrasta. Powoduje to między innymi ciągły wzrost liczby osób posiadających dostęp do Internetu. Przez ostatnią dekadę wzrost wartości był stały i gwałtowny. Jak wynika z najnowszych danych statystycznych, 28,7% (1,966 mld) mieszkańców świata ma dostęp do sieci Internet. Największa penetracja usługi jest zauważalna w Ameryce Północnej i wynosi 77,4%. Kolejnymi regionami w kolejności malejącej są: Australia i Oceania (61,3%), Europa (58,4%), Ameryka Południowa (34,5%), Bliski Wschód (29,8%), Azja (21,5%) i Afryka (10,9%). Najważniejszy jest fakt bardzo dynamicznego wzrostu wskaźnika penetracji. W ostatnich 10 latach (2000-2010) wzrost liczby osób uzyskujących dostęp do Internetu wyniósł 444,8%, z 360 mln do 1,966 mld osób. Główny Urząd Statystyczny informuje, że poziom penetracji dostępu do sieci Internet w Polsce wynosi 57% (7,1 mln osób). Inne źródła wedle wyników swoich ankiet donoszą o wartości na poziomie 50%. Różnice mogą wynikać z innej metodologii lub szczegółowości przeprowadzonych badań. Tak ogromna liczba osób posiadających dostęp do Internetu powoduje codziennie gigantyczną liczbę odwołań do witryn internetowych. Zasadne okazuje się optymalizowanie architektury systemów internetowych, jak i procesów obsługujących żądania internautów. Bez wątpienia jednym z kluczowych elementów są systemy baz danych. Warto również zauważyć, jak ogromną wartość przedstawia rynek e-commerce'u, który jest ściśle powiązany z liczbą użytkowników uzyskujących dostęp do Internetu, jak i witryn webowych. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej pokazują, że wartość rynku e-commerce'u wzrosła z 7,4 mld dol. w połowie roku 2000 do 34,7 mld dol. w 2007. (abstrakt autora)

With rapid growth of Internet usage e-commerce projects, such as content management systems, on-line shops, social networking pages and online web-based gaming, those applications meet new performance challenges. In this note we enclose information on database systems using MySQL working in the background of web-based applications. Effect of table name length in simple queries is measured in experimental environment. Conclusions over execution time and amounts of data sent are made. Also comparison performance tests for long and short table names are made on a model, and two real web-based applications. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Alexa Rank, www.alexa.com
  2. Błażewicz J., Kovalyov M.Y., Musiał J., Urbański A.P., Wojciechowski A.: Internet Shopping Optimization Problem, "International Journal of Applied Mathematics and Computer Science", 20.02.2010.
  3. Chu W., Choi B., Song MR: The Role of On-line Retailer Brand and Infomediary Reputation in Increasing Consumer Purchase Intention, "International Journal of Electronic Commerce", 9.03.2005.
  4. E-commerce across Europe. Progress and prospects, The Future Foundation 2008.
  5. Główny Urząd Statystyczny, http://www.stat.gov.pl/gus
  6. Holsapple C. et. al.: Decision Support Applications in Electronic Commerce [w:] Shaw M. et al. (eds.): Handbook on Electronic Commerce, Springer, Berlin Heidelberg 2000.
  7. Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats.htm
  8. Marszałkowski J.: Problematyka pomiaru popularności gier przeglądarkowych, Homo Ludens, 1.02.2010.
  9. MySQL AB, MySQL: The World's Most Popular Open Source Database, http://www.mysql.org
  10. On-line Shopping, Pew Internet & American Life Project, http://www.pewinternet.org/Reports/2008/Online-Shopping.aspx
  11. Shreves, R.: Open Source CMS market Share, Water & Stone 2008.
  12. Social Network Gaming, NPD Group 2010.
  13. Wojciechowski A., Musiał J.: Towards Optimal Multi-item Shopping Basket Management: Heuristic Approach, w: R. Meersman et al. (eds.): OTM 2010 Workshops, LNCS, 6428, Springer, Heidelberg 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu