BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybek Maria (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
Preferencje konsumentów z Podkarpacia dotyczące popytu na produkty regionalne
Preferences of Customers from Podkarpacie Concerning Demand on Regional Products
Źródło
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2009, z. 1 (11), s. 103-110, tab., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Produkty regionalne, Popyt, Rynek żywności, Preferencje konsumenta
Regional product, Demand, Food market, Consumer preferences
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Podkarpacie
Subcarpathian Region
Abstrakt
Rynek produktów regionalnych jest przyszłościowym segmentem rynku artykułów spożywczych. Klienci z Podkarpacia podczas zakupu tych produktów preferują przede wszystkim jakość, zdrowotność, cenę, markę producenta i opakowanie. (abstrakt oryginalny)

The paper includes an analysis of the results of the research conducted among 600 consumers from six communes of Podkarpackie voivodship. The research proved, that customers buying natural regional products prefer, to a large extent, their quality, wholesomeness, price, producer's brand and packaging. It should be stressed, that price, which was previously in the first place, in the opinion of the surveyed population takes the third position, and the first one is taken by quality. The research showed the differences between men and women in preference of features of regional products. The majority of women paid attention to quality, price and brand, men, on the other hand, to wholesomeness and product's packaging. High quality and price were in the scope of interest of the youngest and retired people. Older people were more interested in brand and packaging than younger ones. Quality of regional goods was preferred regardless of the number of family members Brand and packaging were the most important features representing one-person households. The richest consumers preferred quality, price, brand, packaging, while the poorest ones paid attention to wholesomeness, quality and price. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bilska B., 2008. Konkurencyjność produktów regionalnych i tradycyjnych. Rocz. Nauk. SERiA 10, 4, 20-25.
  2. Cymanow P., 2008. Ocena preferencji konsumentów produktów mleczarskich na przykładzie mieszkańców Krakowa. Rocz. Nauk. SERiA 10, 4, 51-55.
  3. Gąsiorowski M., 2006. Ochrona produktów regionalnych i tradycyjnych. Agro-Smak 2, 4-7.
  4. Jąder K., 2006. Uwarunkowania konkurencyjności produktów regionalnych w ofercie artykułów spożywczych. Pr. Nauk. AR Wroc. 1118, 343.
  5. Kowrygo B., Górka-Warsewicz M., Ługowska K., 1997. Ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia. Żywność. Technologia. Jakość 2, 51-59.
  6. Łaba S., 2008. Marka jako czynnik konkurencyjności na rynku produktów mleczarskich. Rocz. Nauk. SERiA 10, 4, 238-242.
  7. Matysik-Pejas R., 2008. Rola marki w decyzjach nabywczych konsumentów produktów żywnościowych. Rocz. Nauk. SERiA 10, 4, 260-265.
  8. Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów. 2004. Red. E. Kieżel. PWE, Warszawa.
  9. Shepherd R., Sparks P., 1994. Modelling food choiste. W: Measurement of food preferences. Red. H.J.H. MacFie, D.M.H. Thomson. Chapman & Hall, New York.
  10. Swulińska-Katulska A., 2006. Wartość tradycyjnej żywności. Agro-Smak 2, 8.
  11. Zalewski R., 2004. Zarządzanie jakością w produkcji żywności. Wyd. AE, Poznań.
  12. Żelazna K., 2002. Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii. Wyd. SGGW, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-5241
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu