BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawlak Jakub (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Wykorzystanie nowych domen internetowych najwyższego rzędu jako narzędzia promocji mikro i małego przedsiębiorstwa
Utilization of New Top Level Domains as a Promotion Tool for Micro and Small Enterprise
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2014, nr 111, s. 521-530, tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Mikrofirma 2014
Słowa kluczowe
Marketing internetowy, Małe i średnie przedsiębiorstwa
e-marketing, Small business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Prezentacja internetowej witryny firmowej mikro i małego przedsiębiorstwa pod atrakcyjną, łatwą do zapamiętania domeną www, odzwierciedlającą charakter i branżę przedsiębiorstwa jest często zaniedbywaną metodą kształtowania promocji internetowej. 700 nowych domen najwyższego rzędu, które zostaną udostępnione do rejestracji w 2013 i 2015 roku, pozwoli rzeszy mikro i małych przedsiębiorstw wyróżnić swoją ofertę w internecie, podkreślając już w domenie pierwszego rzędu rodzaj działalności lub lokalizację przedsiębiorstwa. Zwłaszcza TLD geograficzne z nazwami miast i regionów ułatwi nie tylko wybór chwytliwego hasła w domenach drugiego poziomu, ale także wzmocni pozycję stron w wyszukiwarkach przy pozycjonowaniu witryn.(abstrakt autora)

Presentation of a micro and small company's web under an attractive, easy to remember domain being synonymous to the enterprises branch is an often neglected form of promotion. Wide range of 700 new top-level domains, which will be made available to register between 2013 and 2015 will make it possible for a wide range of micro- and small businesses to be present in the cyberspace with a domain describing the type of business and the enterprise´s location. Especially the geographic TLDs with names of cities and regions will facilitate not only the selection of catchy slogan in the second level domains, but also empower search engine positioning.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czubkowska S., Dziś bez sieci nie ma biznesu, http://serwisy.gazetaprawna.pl/ msp/ artykuly/ 713983,dzis-bez-sieci-nie-ma-biznesu.html (25.10.2013).
  2. Godnia M.., Roszkowski M., Domena internetowa firmy jako źródło informacji biznesowych, http://koiz.wi.zut.edu.pl/pobierz-pliki/doc_download/11-publikmgodniak 08mros zkowski 9932 (25.10.2013).
  3. https://gtldresult.icann.org/application-result/applicationstatus/viewstatus (25.10.2013).
  4. Internet Protocol Version 6 (IPv6). The time for implementation, http://ids.nic.in/jces_13/ TNL WEB/ INTERNET%20PROTOCOL%20VERSION%206%20CH%2010.pdf (25.10.2013).
  5. Internet: Mehr als 1400 neue Top-Level-Domains, http://www.chip.de/news/Internet-Mehrals- 1.400-neue-Top-Level-Domains_64312228.html (25.10.2013).
  6. Kędzierski R., Cybersquatting, zmora domen .xxx, http://technologie.gazeta.pl/internet /1,104530,11298664,Cybersquatting___zmora_domen__XXX.html (25.10.2013).
  7. Marynowicz G., 40 proc. firm nie ma strony internetowej, http://www.pit.pl/aktualnosci-podatkowe /2405-40-proc-firm-nie-ma-strony-internetowej-9932 (25.10.2013).
  8. Nazwy polskich banków i i innych firm z domenami xxx, http://pieniadze. gazeta.pl/ Gospodarka/1,125292,11308484,Nazwy_polskich_bankow_i_innych_firm_z_domenam i_XXX.html (25.10.2013).
  9. Pawlak J., Podstawy marketingu internetowego dla małych firm, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie, Leszno 2011.
  10. The 10 most expensive domain names of 2012, Business Insider, http://www.business insider. com/the-10 -most- expensive- domain- names- of- 2012-2012-12 (25.10.2013).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu