BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Toszewska Weronika (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Zakres wykorzystania wiedzy przez operatora usług pocztowych w Kanadzie i w Polsce
The Scope of Using the Knowledge by Operator of Postal Services in Canada And Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 68, s. 573-579, tab., bibliogr.10 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
Słowa kluczowe
Operatorzy niezależni, Usługi pocztowe, Wiedza
Independent operators, Postal services, Knowledge
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Polska, Kanada
Poland, Canada
Abstrakt
Obszarem rozważań referatu jest funkcjonowanie rynku usług pocztowych. Poczty w wielu krajach są państwowymi organizacjami użyteczności publicznej, opierającymi swoje funkcjonowanie między innymi na postanowieniach prawa pocztowego. Polski rynek usług pocztowych, podobnie jak dzieje się to w innych krajach Unii Europejskiej, jest w trakcie zmian regulacyjnych zmierzających do liberalizacji rynku. Dlatego też w najbliższych latach zaobserwujemy szereg przemian wynikających z konieczności dostosowania się do nowych dyrektyw. Zdolności do przekształcenia, reorganizacji i rozwoju są determinowane w znacznej części przez zasób wiedzy, jakim dysponuje dana organizacja wraz z pracownikami, którzy ją tworzą. Wiedza, którą przedsiębiorstwo posiada, winna służyć również klientom. W przypadku przedsiębiorstwa publicznego powinna być użyteczna dla całego społeczeństwa. Prezentując sposoby wykorzystania i kreowania wiedzy przez przedsiębiorstwo państwowe Canada Post Corporation, autor odniesie się do praktyki stosowanej w Poczcie Polskiej SA Polski operator, opierając się na skutecznych działaniach innych operatorów, powinien rozwijać jednak własną koncepcję zarządzania wiedzą. W główniej mierze zaprezentowane zostaną przedsięwzięcia kreujące, rozwijające i szerzące wiedzę wśród klientów wewnętrznych i zewnętrznych organizacji. (fragment tekstu)

The Polish postal market as well as in other countries of the EU is in the process of changes aiming at the liberalization of the market. Therefore in next few years we will see many changes in the postal sector. This paper compares chosen action realized by public operators in Poland and Canada. Creating knowledge is a powerful action, that can be useful not only for the organization. Creating and sharing with knowledge should be a field of interests of public postal operators in Canada and Poland, specially the knowledge which will serve the whole society (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Campbell R., Beaudoin N., Bader D.: Strategic Review of the Canada Post Corporation, Report of the Advisory Panel to the Minister, Ottawa 2008.
  2. Canada Post 2009. Annual Report, Canada 2010.
  3. Canada Post Guide - Delivery Standards, www.canadapost.ca
  4. Canada Post Social Responsibility. Report 2009, Ottawa 2010.
  5. Iacobucci E., Trebilcock M., Epps T.: Why is Canada Post in Due for Reform, w: C.D. Howe Institute Commentary, February 2007, no. 243.
  6. Okholm H., Winiarczyk M., Möller A.: Main Developments in the Postal Sector, Copenhagen Economics, Copenhagen 2010.
  7. Raport Prezesa UKE o stanie rynku usług pocztowych w  Polsce w 2009 roku, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Warszawa 2010.
  8. Strategia Regulacyjna Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie rynku usług pocztowych na lata 2009-2011, Urząd Komisji Elektronicznej, Warszawa 2009.
  9. The Evolution of the European Postal Market since 1997, report by ITA Consulting and Wik consult 2009, Study for the European Commission, DG Internal Market and Services.
  10. www.uke.gov.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu