- Autor
- Stefański Artur (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu)
- Tytuł
- Kwalifikacje analityków a jakość portfela kredytowego
- Źródło
- Współczesne Zarządzanie, 2004, nr 2, s. 71-82, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
- Słowa kluczowe
- Jakość, Portfel kredytowy, Kwalifikacje pracowników, Efektywność organizacji, Wyniki badań
Quality, Credit portfolio, Qualifying employees, Organisation effectiveness, Research results - Abstrakt
- Na efektywność działalności banku wpływa wiele czynników, wśród których można wyróżnić m.in. kwalifikacje zawodowe pracowników. W opinii bankowców na powodzenie działalności kredytowej największy wpływ posiadają czynniki związane z "potencjałem realizacyjnym", w szczególności doświadczenie zawodowe, posiadanie nowoczesnej wiedzy z zakresu analizy ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa oraz predyspozycje psychofizyczne. W literaturze przedmiotu sporo miejsca poświęcono badaniom nad efektywnością instytucji finansowych i jej determinantami. Jednak uwaga skupiona była na mierzalnych parametrach dotyczących siły roboczej, takich jak: koszt siły roboczej, godziny pracy, liczba pracowników itp. Celem niniejszego opracowania jest analiza zależności między kwalifikacjami a jakością portfela kredytowego poszczególnych analityków kredytowych, która obliczana jest jako iloraz wartości kredytów nieregularnych do całego portfela kredytowego konkretnego analityka. Na potrzeby badania dokonano wyboru na gruncie teorii i dostępności materiału statystycznego, posłużono się takimi zmiennymi opisującymi kwalifikacje, jak: wykształcenie (poziom i kierunek), doświadczenie zawodowe ogółem, doświadczenie zawodowe w dziedzinie analiz kredytowych. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Abt S., Metody analizy statystycznej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1999.
- Bartel A.P., Human Resource Management and Performance in the Service Sector: the Case of Bank Branches, Working paper 7467, National Bureau of Economic Research, Cambridge 2000.
- Frei F.X., Harker P.T., Hunter L.W., Inside the Black Box: What Makes a Bank Efficient, The Worton School, University of Pennsylvania 1997.
- Janusz A., Orzeszko T., Czynniki decydujące o rezultatach działalności kredytowej oddziału banku - według opinii pracowników Banku Zachodniego S.A. we Wrocławiu. Prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 775, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu im. Oskara Langego, Wrocław 1998.
- Kwiatkowski S., Symela K., Standardy kwalifikacji zawodowych, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2001.
- Ostasiewicz S., Rusnak Z., Siedlecka U., Statystyka. Elementy teorii i zadania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu im. Oskara Langego, Wrocław 1999.
- Sytuacja finansowa banków w 2002 roku - Synteza, Wydział Analiz Systemu Bankowego w Biurze Analiz Systemu Bankowego GINB, Warszawa 2003.
- Zając K., Zarys metod statystycznych, PWE, Warszawa 1994.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1643-5494
- Język
- pol