BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stefański Artur (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu)
Tytuł
Kwalifikacje analityków a jakość portfela kredytowego
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2004, nr 2, s. 71-82, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Jakość, Portfel kredytowy, Kwalifikacje pracowników, Efektywność organizacji, Wyniki badań
Quality, Credit portfolio, Qualifying employees, Organisation effectiveness, Research results
Abstrakt
Na efektywność działalności banku wpływa wiele czynników, wśród których można wyróżnić m.in. kwalifikacje zawodowe pracowników. W opinii bankowców na powodzenie działalności kredytowej największy wpływ posiadają czynniki związane z "potencjałem realizacyjnym", w szczególności doświadczenie zawodowe, posiadanie nowoczesnej wiedzy z zakresu analizy ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa oraz predyspozycje psychofizyczne. W literaturze przedmiotu sporo miejsca poświęcono badaniom nad efektywnością instytucji finansowych i jej determinantami. Jednak uwaga skupiona była na mierzalnych parametrach dotyczących siły roboczej, takich jak: koszt siły roboczej, godziny pracy, liczba pracowników itp. Celem niniejszego opracowania jest analiza zależności między kwalifikacjami a jakością portfela kredytowego poszczególnych analityków kredytowych, która obliczana jest jako iloraz wartości kredytów nieregularnych do całego portfela kredytowego konkretnego analityka. Na potrzeby badania dokonano wyboru na gruncie teorii i dostępności materiału statystycznego, posłużono się takimi zmiennymi opisującymi kwalifikacje, jak: wykształcenie (poziom i kierunek), doświadczenie zawodowe ogółem, doświadczenie zawodowe w dziedzinie analiz kredytowych. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abt S., Metody analizy statystycznej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1999.
  2. Bartel A.P., Human Resource Management and Performance in the Service Sector: the Case of Bank Branches, Working paper 7467, National Bureau of Economic Research, Cambridge 2000.
  3. Frei F.X., Harker P.T., Hunter L.W., Inside the Black Box: What Makes a Bank Efficient, The Worton School, University of Pennsylvania 1997.
  4. Janusz A., Orzeszko T., Czynniki decydujące o rezultatach działalności kredytowej oddziału banku - według opinii pracowników Banku Zachodniego S.A. we Wrocławiu. Prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 775, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu im. Oskara Langego, Wrocław 1998.
  5. Kwiatkowski S., Symela K., Standardy kwalifikacji zawodowych, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2001.
  6. Ostasiewicz S., Rusnak Z., Siedlecka U., Statystyka. Elementy teorii i zadania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu im. Oskara Langego, Wrocław 1999.
  7. Sytuacja finansowa banków w 2002 roku - Synteza, Wydział Analiz Systemu Bankowego w Biurze Analiz Systemu Bankowego GINB, Warszawa 2003.
  8. Zając K., Zarys metod statystycznych, PWE, Warszawa 1994.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu