- Autor
- Mazur Barbara (Politechnika Białostocka)
- Tytuł
- Liderzy podlaskiej gospodarki. Portret zbiorowy
The leaders of Podlasie economy. A collective portrait - Źródło
- Ekonomia i Zarządzanie, 2014, nr 4, s. 72-81, tab., bibliogr. 4 poz.
Economics and Management - Słowa kluczowe
- Przywództwo, Zarządzanie, Liderzy biznesu, Paradygmaty zarządzania
Leadership, Management, Business leaders, Management paradigms - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Podlasie
Podlasie - Abstrakt
- Artykuł koncentruje wokół kwestii przywództwa postrzeganego w perspektywie metaforycznej trzech obliczy lidera: menedżera, artysty, kapłana. Taka perspektywa postrzegania przywództwa została zaprezentowana w książce Trzy oblicza przywództwa, napisanej przez Hatch, Kosterę i Koźmińskiego, opartej na wywiadach przeprowadzonych z dyrektorami generalnymi (prezesami) przez "Harvard Business Review" w latach 1989-1998. W artykule zastosowano analogiczną metodę analizowania treści wywiadów przeprowadzonych przez Jarmołowicza z liderami podlaskiego biznesu. W jej wyniku w odniesieniu do podlaskich liderów zarysowały się analogiczne oblicza przywództwa, czyli menedżera, artysty i kapłana. Wskazuje to na uniwersalizm wartości stojących za tymi obliczami, dowodząc jednocześnie, że nie zawsze są one zrównoważone co do wielkości. (abstrakt oryginalny)
The aim of the paper is to prove that leaders of the biggest companies operating in the Podlasie region demonstrate three different faces. Initially, the concept of the three faces of leaders was presented in the book The Three Faces of Leadership by Hatch, Kostera and Koźmiński. The authors explained how business officers use aesthetics to lead their companies successfully. They looked at how the leaders inspire organizations with their creativity, virtue and faith, and thus show the faces of the artist and the priest alongside the technical and rational face of the manager. The presentation of the three faces of Podlasie companies' leaders is based on the interviews published in the book Liderzy podlaskiej gospodarki by Jarmołowicz. The Three Faces of Leadership derive directly from the theory of organizational narrative - a genre which is housed in a symbolic-interpretative paradigm of management. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Hatch M.J., Kostera M., Koźmiński A.K. (2010), Trzy oblicza przywództwa. Menedżer, artysta, kapłan, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa
- Jarmołowicz W. (2013), Liderzy podlaskiej gospodarki, Admis, Białystok
- Sułkowski Ł.(2012), Kulturowe procesy zarządzania, Difin, Warszawa
- Sztompka P. (2002), Socjologia, Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-9646
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.12846/j.em.2014.04.05