BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowotarska-Romaniak Beata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Net Promoter Score w badaniach lojalności klientów firm ubezpieczeniowych
Net Promoter Score in Research of Loyalty of Clients of Insurance Companies
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 72, s. 85-93, rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian
Słowa kluczowe
Wskaźnik NPS, Lojalność klientów, Towarzystwa ubezpieczeniowe, Instytucje ubezpieczeniowe
Net Promoter Score (NPS), Customer loyalty, Insurance company, Insurance institute
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono metodę pomiaru lojalności klientów wykorzystywaną od niedawna w Polsce przez firmy ubezpieczeniowe do pomiaru wartości, ile procent klientów danej firmy poleciłoby ją swoim znajomym. Metoda nazywa się Net Promoter Score (NPS). Omówiono również wybrane wyniki badania przeprowadzone za pomocą NPS przez firmę ubezpieczeniową X.(abstrakt oryginalny)

The paper presents a method for measuring customer loyalty, used recently in Poland by insurance companies to measure what percentage of the company's customers would recommend it to their friends. This method is called the Net Promoter Score (NPS). There is also the discussion on some results of studies conducted by the X insurance company using NPS method.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. W. Kopaliński, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.
  2. Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  3. P. Doyle. Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  4. W. Urban, B. Siemieniako, Lojalność klientów. Modele, motywacje i pomiar, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  5. F.F. Reichheld, The One Number You Need to Grow, 3 Harvard Business Review, December 2003, www.hbr.org, s. 8-10.
  6. J. Penc, Encyklopedia zarządzania - podstawowe kategorie i terminy, WSSM, Łódź 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu