- Autor
- Maćkowska Renata (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
- Tytuł
- Wizerunek regionu w otoczeniu międzynarodowym
- Źródło
- Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, s. 243-250, bibliogr.po rozdz.8 poz.
- Słowa kluczowe
- Region, Globalizacja, Strategia rozwoju regionalnego, Public relations
Region, Globalization, Regional development strategy, Public relations - Firma/Organizacja
- Unia Europejska (UE), Komisja Europejska
European Union (EU), European Commission - Kraj/Region
- Polska
Poland - Abstrakt
- Kreowanie pożądanego wizerunku w oczach publiczności w skali międzynarodowej jest zadaniem trudnym, gdyż otoczenie organizacji staje się bardziej złożone i zróżnicowane. Skala powiązań i współzależności, szybkość przepływu informacji, siła mediów wskazują na rosnące znaczenie pozytywnego wizerunku organizacji dla jej sukcesu. Ważne stają się instytucje stanowienia prawa, organy podejmujące decyzje w obszarze społeczno-gospodarczym w wymiarze ponadnarodowym, liczne międzynarodowe stowarzyszenia oraz instytucje i środowiska opiniotwórcze w krajach UE i przede wszystkim w Brukseli. Wiele istotnych uwarunkowań rozwoju regionów jest efektem negocjacji i ustaleń powstających wewnątrz działających w UE instytucji. Te regiony, które od dawna funkcjonowały w ramach Unii Europejskiej lepiej znają uwarunkowania oddziaływania na to otoczenie i wypracowały określone formy współdziałania. Istotnym warunkiem osiągnięcia założonych celów rozwoju regionu jest planowe i ciągłe koordynowanie działań ukierunkowanych na kreowanie pozytywnego wizerunku w oczach społeczności lokalnej i społeczeństwa unijnego, gdyż wpływa on na osiągnięcie wyznaczonych celów ekonomicznych. Proces tworzenia strategii funkcjonowania regionów, promowania ich pozytywnych cech w aspekcie integracji europejskiej stał się współcześnie koniecznością. Globalizacja i integracja powodujące wzrost konkurencyjności to strategiczne podstawy uzasadnienia potrzeby promocji, działań public relations, przy szczególnej aktywności w zakresie lobbingu oraz skorelowania charakteru działań władz regionalnych z ogólnymi tendencjami jednoczącej się Europy. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Bibliografia
- A.K. Koźmiński: Zarządzanie międzynarodowe. Warszawa 1999, s. 11
- D. Newsom, A. Scott, T.J. Vanslyke: This is Public Relations, The Realities of Public Relations Wadsworth, Belmont CA 1989, s.424
- Black: Public relations. Warszawa 1998, s. 185
- Perspektywy rozwoju lokalnego i regionalnego w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej - programowanie, zarządzanie, zmiany społeczno-ekonomiczne. Red. A. Barcik i R. Barcik. Bielsko-Biała 2004, s. 334
- E.M. Cenker: Public relations. Poznań 2000, s. 195
- U. Kurczewska, M. Molęda-Zdziech: Lobbing iv Unii Europejskiej. Warszawa 2002, s. 111
- Pietrzyk: Polityka regionalna Unii Europejskiej i regiony w państwach członkowskich. Warszawa 2001, s. 25
- A. Klasik: Strategie regionalne - formułowanie i wprowadzanie w tycie. Katowice 2001, s. 24
- Cytowane przez
- Język
- pol