BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Waśko Sabina
Tytuł
Wejście Sharpa: czy możliwy jest wspólny interes mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego?
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, s. 251-260, bibliogr. po rozdz.3 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Administracja publiczna, Media
Public relations, Public administration, Media
Kraj/Region
Województwo kujawsko-pomorskie
Kujawsko-Pomorskie Voivodeship
Abstrakt
Na temat PR w jednostkach administracji publicznej, takich jak magistraty przybywa opracowań, badań, publikacji. Coraz więcej mówi się i pisze o strategiach public relations związanych z miastami. Dzięki różnym zabiegom wizerunkowym na naszych oczach rosną w potęgę Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Łódź. Ludzie, którzy zajmują się szeroko pojętą sferą PR wiedzą, że to nie przypadek. Niewiele pisze się jednak o PR dla większych obszarów administracyjnych. Co się bowiem dzieje, gdy potrzebny jest PR dla województwa czy regionu, na których to obszarach mieszkają często konkurujące ze sobą, nierzadko zwaśnione społeczności? Przed takim wyzwaniem, jak wspólna strategia PR będą stawać kolejne regiony. Jak zatem postępować, aby mieszkańcy czuli się współautorami sukcesu województwa i mieli poczucie wspólnego celu? Jak działać, aby ich myślenia o wspólnym interesie nie przytłaczały interesy polityków, albo żeby mieszkańcy uwierzyli, że politycy mogą faktycznie działać dla dobra lokalnych społeczności? I wreszcie, jaką rolę w kształtowaniu wizerunku regionu odgrywają media? "Stosunki zachodzące między mediami lokalnymi a lokalną władzą i mieszkańcami powiatu czy gminy należą do podstawowych relacji społecznych. To właśnie na szczeblu środowisk regionalnych istnieją warunki do rzeczywistego praktykowania demokracji oraz kształtowania postaw społeczeństwa obywatelskiego. Wszystko jest w porządku, gdy te relacje układają się poprawnie. Bywa jednak, że wójtowie, burmistrzowie, marszałkowie, radni czy wojewodowie wymuszają na mediach określone postawy. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Polak: Media lokalne a demokracja lokalna. Rzeszów 2005
  2. R. Maćkowska: Znaczenie kreowania wizerunku samorządu terytorialnego. W: Public realtions instytucji użyteczności publicznej. Red. E. Hope. Gdańsk 2005
  3. B. Jałowiecki: Media lokalne a demokracja lokalna. Rzeszów 2005
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu