- Autor
- Sibińska Anna (Uniwersytet Łódzki)
- Tytuł
- Przydatność kryteriów segmentacyjnych banków w identyfikowaniu potrzeb finansowych MSP
- Źródło
- Współczesne Zarządzanie, 2004, nr 3, s. 60-68, tab., bibliogr. 5 poz.
- Słowa kluczowe
- Banki, Segmentacja rynku, Kryteria segmentacji rynku, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Wyniki badań
Banks, Market segmentation, Criteria for market segmentation, Small business, Research results - Kraj/Region
- Wielka Brytania, Polska
United Kingdom, Poland - Abstrakt
- Celem artykułu jest identyfikacja kryteriów segmentacyjnych stosowanych przez banki w odniesieniu do rynku MSP, jak również ocena ich przydatności. W artykule dokonano przeglądu kryteriów wykorzystywanych na rynku przedsiębiorstw. Przedstawiono te, które stosowane są przez banki działające w Polsce, a dla celów porównawczych opisano zmienne segmentacyjne stosowane na rynku brytyjskim, uważanym za wzorcowy w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw (banki na nim działające odegrały znaczącą rolę w kształtowaniu sektora small businessu). (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Grzegorczyk W., Marketing bankowy. Podręcznik, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1999.
- Raport z badań przeprowadzony przez firmę BCG w 1999 r. dla z banku działającego na brytyjskim rynku MSP, materiał niepublikowany.
- Raport z badań własnych przeprowadzanych w okresie kwiecień listopad 2002, materiał niepublikowany.
- Sibińska A., Poznać i zrozumieć przedsiębiorcę, "Manager" 2001, nr 3.
- Żurawik B., Żurawik W., Marketing usług finansowych, WN PWN, Warszawa 1999.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1643-5494
- Język
- pol