BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kasianik Elżbieta
Tytuł
Hallo Nachbar. Cześć sąsiedzie. Transgraniczne public relations na przykładzie programu inicjatywy wspólnotowe] Interreg III a wolny kraj związkowy Saksonia - Rzeczpospolita Polska (województwo dolnośląskie)
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, s. 261-268, rys.
Słowa kluczowe
Program INTERREG III, Public relations, Samorząd terytorialny, Środowisko przyrodnicze, Infrastruktura, Rozwój gospodarczy
INTERREG III Programme, Public relations, Local government, Natural environment, Infrastructure, Economic development
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
W przypadku PIW INTERREG III A SN-PL mamy do czynienia z bardzo ciekawą sytuacją, ponieważ na obszarze wsparcia Saksonii funkcjonuje jeszcze jeden program interregowski skierowany na współpracę Saksonii z Republiką Czeską. Ma to również wpływ na działania public relations, które koordynowane przez Wspólny Sekretariat Techniczny są adresowane do odbiorców w trzech sąsiadujących ze sobą krajach: w Polsce (województwo dolnośląskie: podregion jeleniogórsko-wałbrzyski), w Niemczech (Saksonia: Nieder- schlesischer Oberlausitzkreis, Kreisfreie Stadt Görlitz, Landkreis Löbau-Zittau, Landkreis Kamenz, Kreisfreie Stadt Hoyerswerda i Landkreis Bautzen) oraz w Czechach (kraje: Libereckÿ kraj, Karlovarskÿ kraj, Usteckÿ kraj). Trój- narodowa płaszczyzna do prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych jest bardzo atrakcyjna, ale powoduje wiele wyzwań. Jednocześnie pozwala na zastosowanie ciekawej, trójjęzycznej formuły i wspólnych rozwiązań dla obu programów: saksońsko-polskiego oraz saksońsko-czeskiego, np. wspólne logo, wspólna strona internetowa. Przepisy prawne UE stanowią, że państwo członkowskie jest zobowiązane do prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych. W ramach wdrażania PIW INTERREG III A SN-PL Wspólna Instytucja Zarządzająca jest odpowiedzialna - w ścisłej współpracy z instytucjami narodowymi - za przestrzeganie zobowiązań wynikających z powyższych rozporządzeń. Instytucje narodowe odpowiedzialne za dany narodowy obszar wsparcia, jednostki zarządzające środkami INTERREG III A i instytucje uczestniczące w obsłudze projektów podejmują w tym celu stosowne działania administracyjne tak, aby zagwarantować skuteczne wdrażanie tych przepisów i zapewnić odpowiednią współpracę z Komisją Europejską. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu