BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamus-Matuszyńska Anna (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Budowanie reputacji- współczesne wyzwanie dla specjalisty public relations
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, s. 271-281, bibliogr. po rozdz.5poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Wizerunek przedsiębiorstwa, Strategia obsługi klienta
Public relations, Company image, Customer service strategy
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Zagadnienie reputacji nie ma niestety bogatej literatury, badań, opracowań, jest raczej niedostrzegane zarówno przez praktyków, jak i badaczy. 0 reputacji przypominamy sobie najczęściej, gdy jest ona zagrożona lub gdy, z określonych przyczyn, została utracona. Graham Dowling zwraca uwagę na klasyczny przykład dylematu współczesnego biznesu pomiędzy krótkoterminowymi korzyściami uzyskanymi w prosty acz skuteczny sposób a bólem odczuwanym w trakcie podejmowania trudnych, skomplikowanych działań przynoszących oczekiwane rezultaty w dłuższym terminie. Menedżer podejmuje decyzję: czy zrezygnować z szybkich zysków, ale uzyskać znaczącą reputację. Reputacja powstaje jako wynik długofalowego działania. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Dowling: Creating Corporate Reputations. Identity, Image and Performance. Oxford 2001, s. 9-11
  2. M. Schwaiger: Components and parameters of corporate reputation - an empirical study. "Schmalenbach Business Review" 2004, No 56, s. 48
  3. Słownik języka polskiego. T. 01. Warszawa 1985, s. 49
  4. Słownik języka polskiego. T. 11. Warszawa 2000, s. 437
  5. Ch.J. Fombrun, C.B.M. Van Riel: The reputation landscape. W: Revealing the Corporation, Perspec Ch. J. Fombrun; V.P. Rindova: The road to transparency: reputation management at Royal Dutch/Shell. W: The expressive organization. Linking identity reputation and the corporate brand. Red. M. Schultzz, M J. Hatch, M.H. Larsen. Oxford University Press 2002, s. 95
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu