BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapralska Łucja (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Tytuł
Czarny PR i antystrony jako zjawisko społeczne
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, s. 283-293, tab.,bibliogr. po rozdz.18 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Strategia obsługi klienta, Wizerunek przedsiębiorstwa
Public relations, Customer service strategy, Company image
Firma/Organizacja
Microsoft
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Według większości definicji, public relations to sztuka tworzenia wizerunku firmy, osoby, instytucji. W realiach współczesnego rynku, wizerunek, dobra opinia o firmie, to jak jest postrzegana przez elementy tworzące jej otoczenie zewnętrzne w sposób oczywisty przekłada się na efekty ekonomiczne. Istota działań public relations polega na komunikowaniu się z grupami otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego, przy czym w tym drugim szczególne znaczenie mają kontakty z mediami jako czynnikiem opiniotwórczym, za pomocą którego można skuteczniej do nich dotrzeć. W ramach komunikowania powinny być przekazywane rzetelne i wiarygodne informacje o firmie, jej produktach, które mogą zainteresować otoczenie. Jest to podstawa działań PR, wyrażona przez założyciela PR Ivy Ledbetter Lee, który w "Deklaracji zasad" napisał, że ma zamiar "[...] krótko i otwarcie, szybko i dokładnie informować prasę i społeczeństwo o faktach, które mają dla niej wartość i którymi są zainteresowani"3. Takie działania owocują pozytywnym wizerunkiem firmy, postrzeganiem jej jako podmiotu wiarygodnego i godnego zaufania, któremu w różny sposób warto udzielić poparcia. Komunikowanie podejmowane przez służby PR liczy się z reakcją otoczenia, stąd ma charakter dwustronny. Etyczny PR to nie tylko działanie na rzecz swojej instytucji, to także rodzaj służby społecznej, związanej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Wójcik: Public Relations od A do Z. T. I. Warszawa 1998, s. 138
  2. A. Mielniczuk, R. Langen: Reputacja firmy - nowe wyzwanie managera, http://www.proto.pl/arty kuly/info?itemId=26199
  3. A. Rybak: Wybielamy, przyczerniamy. "Polityka" z 18.04.2004 r.
  4. P. Czarnowski: Refleksje o polskiej branży public relations. "Gazeta Wyborcza" z 24.05.2004 r.
  5. H. Kowalik: Czarno to wygląda. "Przegląd" z 11.10.2004 r
  6. J. Olędzki: Czarne sztuczki, czarny PR. III Kongres PR. Rzeszów, kwiecień 2004, www.id.uw.edu.pl
  7. E. Hope: Etyczne aspekty czarnego Public Relations, www.internetpr.pl
  8. W. Szalkiewicz: Dlaczego nie istnieje "czarny PR", http://www.epr.pl/czytelniatrzy.php?id=158&itemcat=l
  9. G.S. Jowett, V. O'Donnell: Propaganda and Persuasion. Beverly Hills 1986, s, 16.
  10. B. Dobek- -Ostrowska: Teoria i praktyka propagandy. Wroclaw 1999, s, 8
  11. L. Fraser: Propaganda. London 1957, s. 1
  12. Z. Kubańska: Mass media a propaganda. "Wychowawca" 2002, nr 7, s. 22
  13. K. Thiele-Dolmnan: Psychologia plotki. Warszawa 1980
  14. W, Czuchnowski: Zaraza czarnego PR. "Gazeta Wyborcza" z dnia 17.10,2004
  15. P. Kobus: Antystrony czyli nieco inaczej o marketingowej wartości Internetu. "Marketing przy kawie", www.marketing-news.pl
  16. R.S. Levick: Wirtualny wszechobecny wróg. Jak bronić klientów przed atakiem internetowego bloga?
  17. A- Filas: Wirtualna zemsta. "Wprost" z 23.07.2000 r
  18. P. Sztompka: Socjologia Analiza społeczeństwa. Wyd. Znak, Kraków 2000, s. 187
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu