BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jędrzejczyk Waldemar (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Czynniki warunkujące sytuację decyzyjną w małych i średnich przedsiębiorstwach produkcyjnych
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2004, nr 3, s. 79-88, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Podejmowanie decyzji, Sukces przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo produkcyjne, Otoczenie przedsiębiorstwa, Monitoring, Metoda wywiadu
Decision making, Success of the company, Small business, Production enterprise, Enterprise environment, Monitoring, Interview method
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest poznanie czynników determinujących sukces małych i średnich przedsiębiorstw na rynku oraz ich analiza. Jest to kwestia wciąż rozpatrywana, a prowadzone w tym zakresie badania nie przyniosły dotychczas opracowania jednolitej teorii. Do identyfikacji czynników zastosowano podejście całościowe. Odpowiednio do celów realizowanych w poszczególnych etapach badań stosowano następujące metody: technikę morfologiczną, metodę delficką i nieograniczonego doboru losowego oraz bezpośredni wywiad kwestionariuszowy. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bolesta-Kukułka K., Decyzje menedżerskie w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2000.
  2. Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, TNOIK, Toruń 2001.
  3. Ellon S., Determinants of Corporate Performance, "Omega" 1985, nr 6.
  4. Fournier Ch., Techniki zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem. Podejście praktyczne, Poltext, Warszawa 1993.
  5. Hurimann W., Erfolgsfaktoren in Schweizer Unternehmen, "Der Organisator" 1986, nr 8.
  6. Kiełtyka L., Rzetelna informacja podstawą sukcesu przedsiębiorstwa, [w:] Jaremczuk K., Posłuszny J. (red.), Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania, Przemyśl 2002, nr 10.
  7. Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, Wyd. AE im. Oskara Langego, Wrocław 2002.
  8. Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000.
  9. Obłój K., Logika przewagi konkurencyjnej, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 9.
  10. Pabian A., Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa na rynku. Zarys problematyki, Wyd. PCz, Częstochowa 1998.
  11. Rocznik statystyczny województwa śląskiego, US, Katowice 2002, tom 2.
  12. Tabulogramy, US, Katowice 2002.
  13. Tkaczyk T.P., Ryzyko gospodarowania a strategie konkurencji, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu