- Autor
- Jędrzejczyk Waldemar (Politechnika Częstochowska)
- Tytuł
- Czynniki warunkujące sytuację decyzyjną w małych i średnich przedsiębiorstwach produkcyjnych
- Źródło
- Współczesne Zarządzanie, 2004, nr 3, s. 79-88, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
- Słowa kluczowe
- Podejmowanie decyzji, Sukces przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo produkcyjne, Otoczenie przedsiębiorstwa, Monitoring, Metoda wywiadu
Decision making, Success of the company, Small business, Production enterprise, Enterprise environment, Monitoring, Interview method - Abstrakt
- Celem niniejszego opracowania jest poznanie czynników determinujących sukces małych i średnich przedsiębiorstw na rynku oraz ich analiza. Jest to kwestia wciąż rozpatrywana, a prowadzone w tym zakresie badania nie przyniosły dotychczas opracowania jednolitej teorii. Do identyfikacji czynników zastosowano podejście całościowe. Odpowiednio do celów realizowanych w poszczególnych etapach badań stosowano następujące metody: technikę morfologiczną, metodę delficką i nieograniczonego doboru losowego oraz bezpośredni wywiad kwestionariuszowy. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bolesta-Kukułka K., Decyzje menedżerskie w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2000.
- Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, TNOIK, Toruń 2001.
- Ellon S., Determinants of Corporate Performance, "Omega" 1985, nr 6.
- Fournier Ch., Techniki zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem. Podejście praktyczne, Poltext, Warszawa 1993.
- Hurimann W., Erfolgsfaktoren in Schweizer Unternehmen, "Der Organisator" 1986, nr 8.
- Kiełtyka L., Rzetelna informacja podstawą sukcesu przedsiębiorstwa, [w:] Jaremczuk K., Posłuszny J. (red.), Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania, Przemyśl 2002, nr 10.
- Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, Wyd. AE im. Oskara Langego, Wrocław 2002.
- Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000.
- Obłój K., Logika przewagi konkurencyjnej, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 9.
- Pabian A., Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa na rynku. Zarys problematyki, Wyd. PCz, Częstochowa 1998.
- Rocznik statystyczny województwa śląskiego, US, Katowice 2002, tom 2.
- Tabulogramy, US, Katowice 2002.
- Tkaczyk T.P., Ryzyko gospodarowania a strategie konkurencji, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1643-5494
- Język
- pol