BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trębecki Jacek (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Rydzak Waldemar (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Kampania społeczna - patyczek na łasce żywiołów
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, s. 433-441
Słowa kluczowe
Reklama, Media
Advertising, Media
Kraj/Region
Polska, Wielka Brytania, Holandia
Poland, United Kingdom, Netherlands
Abstrakt
Reklama społeczna przygotowywana na zlecenie instytucji i fundacji, przez komercyjne agencje reklamowe to w Polsce zjawisko dość nowe, choć w ostatnich latach znacznie przybierające na sile. Należy do jednej z trzech różniących się grup przekazów. Przekazy komercyjne, najczęściej spotykane, mają na celu promowanie i sprzedaż produktu, a w konsekwencji wzrost sprzedaży i zysków przedsiębiorstwa. Przekazy polityczne są elementem marketingu politycznego. Ich zadaniem jest promocja określonych rozwiązań w sferach życia społecznego, politycznego i gospodarczego, proponowanych przez aktorów sceny politycznej. Przekazy społeczne promują pożądane postawy społeczne. Ten typ przekazów nie jest nastawiony na zwiększenie sprzedaży danego produktu ani też na zysk w takim rozumieniu, w jakim rozumie go reklama komercyjna. Reklama non profit promuje idee. Jest to "[...] rodzaj społecznej komunikacji, w której chodzi o promocję społecznie wartościowych wzorów zachowań, nowych wartości i nowych postaw lub też - przynajmniej - zogniskowanie uwagi społeczeństwa na istotnych, nierozwiązanych problemach"5. Jest to komunikat perswazyjny, gdyż służy nie tylko informacji, ale też zmianie postaw i zachowań na zachowania i postawy społecznie pożądane. Realizacja tego celu odbywa się dwoma sposobami: - Namawianie do prospołecznych zachowań (pamiętaj o chorych, uważaj na przejazdach kolejowych). - Namawianie do zaniechania zachowań niepożądanych (nie prowadź po pijanemu, nie bij żony, gdy zupa będzie przesolona, nie pal papierosów). (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu