BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Borawska Anna
Tytuł
Odpowiedzialność w prowadzeniu działalności gospodarczej
Responsibility in Conducting Business Activities
Źródło
Roczniki Ekonomii i Zarządzania / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, 2011, T. 3, s. 321-329, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Odpowiedzialność, Odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Responsibility, Enterprise responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Tłumaczenie abstraktu: Tadeusz Karłowicz
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie problematyki odpowiedzialności w biznesie z naciskiem na konieczność aktywnego nią kierowania. W pierwszej części zaprezentowane zostało podejście do odpowiedzialności przedsiębiorstwa w odniesieniu do jej trzech poziomów. W kolejnej ukazano sfery odpowiedzialności w prowadzeniu działalności gospodarczej. Na zakończenie przedstawione zostały korzyści z bycia odpowiedzialnym w biznesie.(fragment tekstu)

Economy may not be governed by its own laws. Managers must feel obliged to act according to the binding ethical norms. The ethics of business requires that entrepreneurs observe the rules of moral, honest and loyal conduct with respect to the natural environment, their employees, customers, the market environment, and also that they are responsible for the decisions they make. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Filozofia egzystencjalna, red. L. Kołakowski, K. Pomian, Warszawa 1965.
  2. Green Paper for Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, COM (2001)366 final, Brussels 2001.
  3. Griffin R. W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2007.
  4. Freeman E. R., Liedtka J.: Corporate Social Responsibility: A Critical Approach, "Business Horizons", July-August, 1991.
  5. Podsiad A., Więckowski Z.: Mały słownik terminów i pojęć filozoficznych, Warszawa 1983.
  6. Pratley P.: Etyka w biznesie, Warszawa: Wydawnictwo Gebethner & Ska 1998.
  7. Schwab K.: Społeczne sumienie biznesu, "Newsweek" z 29.12.2002.
  8. http://www.wasteconcern.org/projects.html (04.05.2010).
  9. http://www.unesco.org/courier/2000_03/uk/dossier/txt02.htm (04.05.2010).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-1837
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu