BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rojek-Nowosielska Magdalena (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Kryzys gospodarczy szansą czy zagrożeniem dla społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw?
The Economic Crisis - Opportunity or Threat for Corporate Social Responsibility ?
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 100, s. 59-70, bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Społeczna odpowiedzialność, Kryzys gospodarczy
Corporate Social Responsibility (CSR), Social Responsibility, Economic crisis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie o możliwość negatywnego wpływu kryzysu gospodarczego na dalszy rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Autorka zastanawia się, czy istnieją obszary w firmie, które w pierwszej kolejności mogą zostać zagrożone, oraz co robić, by koncepcja SOP nie tylko miała możliwość rozwoju (w zmiennych warunkach społeczno-gospodarczych), ale by dzięki jej wdrożeniu i realizacji firma mogła spokojnie realizować wyznaczone cele i zadania.(abstrakt oryginalny)

The article is an attempt to answer the question about the possible negative irnpai I of economic crisis to further development of the corporate social responsibility conc (CSR). The author wonders whether there are areas in the company, which in the first place may be at risk. And what should be done for the development of CSR concept, and also for company to safely carry out the designated objectives and tasks.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. 4 Results - Strategie firm w kryzysie, czerwiec 2009.
  2. Dyniowski J., Kryzys gospodarczy = śmierć CSR?!, www.fob.org.pl/kryzys-gospodarczy--mierc-csr-35_2062.htm (18.10.2009).
  3. Greszta M., Sześć kluczowych korzyści wynikających z zaangażowania firmy w ideą zrównoważonego rozwoju, [w:] Odpowiedzialny biznes 2009, "Harvard Business Review Polska".
  4. Laszlo Ch., CSR w trudnych czasach: niepotrzebny koszt czy pożyteczne narzędzie zwiększania wartości firmy?, [w:] Odpowiedzialny biznes 2009, "Harvard Business Review Polska".
  5. Nowak M., Koszty w strategiach przedsiębiorstwa, [w:] E. Nowak (red.), Strategiczne zarządzanie kosztami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  6. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstw, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
  7. Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, AE, Wrocław 2006.
  8. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. Jr., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.
  9. Żakowski J., Rynek w cuglach. Rozmowa z noblistą, Edmundem Phelpsem o przyczynach światów, kryzysu, "Polityka", 14 października 2008, dodatek "Niezbędnik Inteligenta".
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu