- Autor
- Głuszek Ewa (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- CSR jako sfera ryzyka reputacyjnego
CSR as a Sphere of Reputation Risk - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 100, s. 71-85, bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne
- Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Company image - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Jednym z niezmiernie ważnych obszarów, które decydując postrzeganiu reputacji firmy, jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Dla wielu interesariuszy jest to ważny probierz oceny firmy. Zwykło się uważać, że zaangażowanie przedsiębiorstwa w inicjatywy społeczne jest znakomitą okazją do poprawy i umocnienia dobrej reputacji. Okazuje się jednak, że w sferze tej czyhają na firmę liczne pułapki, które mogą zasadniczo zmieniać społeczny odbiór działań firmy w sposób dla niej niekorzystny. Przedmiotem artykułu jest analiza ryzyka reputacyjnego, jakie niesie sfera CSR, a celem - wskazanie podstawowych błędów, które mogą mieć potencjalnie negatywne następstwa dla reputacji firmy.(abstrakt oryginalny)
CSR has now entered the business mainstream: being a good corporate citizen is important for well-being of a business, but above all it is vital for esteem in which it is held by its stakeholders - corporate reputation. CSR is the area of a potentially high exposure to reputational risk - part of those risk issues has a character of opportunities, and others are threats. The article analyzes potential threats that can have a negative impact on the corporate reputation.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
- Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal" 2004, Vol. 22, No. 6.
- Fombran Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Mass., 1996.
- Larkin J., Strategic Reputation Risk Management, Palgrave Macmillan, New York 2003.
- Lencioni P., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
- Porter M., Kramer M., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007.
- Rayner J., Managing Reputational Risk, Wiley & Sons, Chichester 2003.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol