BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
CSR jako sfera ryzyka reputacyjnego
CSR as a Sphere of Reputation Risk
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 100, s. 71-85, bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Company image
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Jednym z niezmiernie ważnych obszarów, które decydując postrzeganiu reputacji firmy, jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Dla wielu interesariuszy jest to ważny probierz oceny firmy. Zwykło się uważać, że zaangażowanie przedsiębiorstwa w inicjatywy społeczne jest znakomitą okazją do poprawy i umocnienia dobrej reputacji. Okazuje się jednak, że w sferze tej czyhają na firmę liczne pułapki, które mogą zasadniczo zmieniać społeczny odbiór działań firmy w sposób dla niej niekorzystny. Przedmiotem artykułu jest analiza ryzyka reputacyjnego, jakie niesie sfera CSR, a celem - wskazanie podstawowych błędów, które mogą mieć potencjalnie negatywne następstwa dla reputacji firmy.(abstrakt oryginalny)

CSR has now entered the business mainstream: being a good corporate citizen is important for well-being of a business, but above all it is vital for esteem in which it is held by its stakeholders - corporate reputation. CSR is the area of a potentially high exposure to reputational risk - part of those risk issues has a character of opportunities, and others are threats. The article analyzes potential threats that can have a negative impact on the corporate reputation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  2. Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal" 2004, Vol. 22, No. 6.
  3. Fombran Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Mass., 1996.
  4. Larkin J., Strategic Reputation Risk Management, Palgrave Macmillan, New York 2003.
  5. Lencioni P., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
  6. Porter M., Kramer M., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007.
  7. Rayner J., Managing Reputational Risk, Wiley & Sons, Chichester 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu