BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rochmińska Agnieszka (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Centra handlowe - miejsca spędzania czasu wolnego przez łodzian
Shopping Malls - Places where Łódź Citizens Spend Their Free Time
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, 2011, nr 11, s. 1-12, rys., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Czas wolny, Zachowania konsumenta, Centra handlowe
Leisure time, Consumer behaviour, Shopping centres
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Łódź
Lodz
Abstrakt
Celami artykułu było po pierwsze sprawdzenie, czym są we współczesnym świecie zakupy dla mieszkańca dużego miasta, czy zmieniło się postrzeganie czynności zakupowych, a po drugie identyfikacja osób, które traktują wypady do centrów handlowych jako formę spędzania czasu wolnego. W dobie powszechnego "konsumpcjonizmu" i pojawienia się w dużych miastach kompleksów handlowo-rozrywkowych (centrów handlowych) należy baczną uwagę zwrócić na nowe pokolenie konsumentów, dla których wypady do centrów handlowych nie są tylko obowiązkiem zrobienia zakupów, ale stały się formą spędzania czasu wolnego. (abstrakt oryginalny)

The aims of this article were to answer the questions what shopping meant for modern big city dweller and whether perception of doing shopping was changed.Additionally the author wanted to identify people for whom visiting the mall were the way of spending their free time. In the time of overwhelming consumptionism and blossoming of huge shopping centres there is need to observe young consumers for whom visiting the mall were the way of spending their free time. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bosiacki S., Rydlewski P., 2009, Wielkomiejskie centra i galerie handlowe jako miejsca rekreacji i atrakcje turystyczne, "Zeszyty Naukowe", nr 16, Wyższa Szkoła Handlu i Usług, Poznań.
  2. Dudek-Mańkowska S., Fuhrmann M., 2009, Centra handlowe trzeciej generacji w Warszawie jako nowe produkty turystyczne [w:] Stasiak A. (red.), Kultura i turystyka - wspólnie zyskać, Wyd. WSTH, Łódź.
  3. Fatyga B., 2009, Czas wolny [w:] Raport o stanie i zróżnicowaniach kultury miejskiej w Polsce, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  4. Feliksiak M., 2008, Zachowania konsumenckie, Komunikat z badań CBOS, BS/117/2008, Warszawa.
  5. Fuhrmann M., 2008, Znaczenie turystyczne centrów handlowych nowej generacji w Warszawie, "Turystyka i Hotelarstwo", nr 14, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, Łódź.
  6. Górny A., 2010, Trzymając telewizyjnego pilota, czy ściskając kierownicę roweru? Sposoby spędzania czasu wolnego w przestrzeni miasta późnonowoczesnego na przykładzie Katowic [w:] Bukowska-Floreńska I. (red.), Problemy społeczne i kulturowe współczesnego miasta, "Studia Etnologiczne i Antropologiczne", t. 10, Wyd. Uniwersytet Śląski, Katowice.
  7. Jałowiecki B., 2005, Przestrzeń ludyczna - nowe obszary metropolii, "Studia Regionalne i Lokalne", nr 3.
  8. Jung B., 1989, Ekonomia czasu wolnego. Zarys problematyki, PWN, Warszawa.
  9. Kamiński A., 1989, Czas wolny i jego problematyka społeczno-wychowawcza, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.
  10. Ledwoń S., 2009, Przekształcenia obszarów śródmiejskich z udziałem funkcji handlowej [w:] Lorens P., Martyniuk-Pęczek J. (red.), Wybrane zagadnienia z rewitalizacji miast, Wyd. Urbanista, Gdańsk.
  11. Lewandowska J., 2006, Co Polacy robią w czasie wolnym?, Komunikat z badań CBOS, BS/124/2006, Warszawa.
  12. Lyssons K., 2004, Zakupy zaopatrzeniowe, Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa.
  13. Majchrzak K., 2007, Centrum handlowe jako atrakcja turystyczna ery postturystyki na przykładzie Starego Browaru w Poznaniu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 466, "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 9.
  14. Makowski G., 2004, Świątynia konsumpcji: geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Trio, Warszawa.
  15. PRCH, http://prch.org.pl/PL/BazaWiedzy/Definicje/Default.aspx.
  16. Ritzer G., 2001, Magiczny świat konsumpcji, MUZA, Warszawa.
  17. Smagacz M., 2007, Młodzież w centrum handlowo-rozrywkowym. Raport z badań socjologicznych na zlecenie Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przestępczości Młodzieży, Instytut Socjologii UJ, Kraków.
  18. Stasik A., 2010, Czas wolny Polaków, Komunikat z badań CBOS, BS/133/2010, Warszawa.
  19. Szpunar M., 2008, Czas wolny w dobie konsumpcjonizmu i powszechnej mediatyzacji [w:] Muszyński W., Sokołowski M. (red.), Homo kreator czy homo ludens? Twórcy - internauci - podróżnicy, Wyd. Adam Marszałek, Toruń.
  20. Wilk W., 2003, Między zakupami a rozrywką - nowe znaczenie centrum handlowego, "Prace i Studia Geograficzne", t. 32.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-1117
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu