BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drapińska Anna (Politechnika Gdańska)
Tytuł
Modele marketingowej komunikacji relacyjnej
Models of Marketing Relationship Communication
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 72, s. 327-334, rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe
Marketing communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono nowe spojrzenie na komunikację marketingową wynikające ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstw oraz konieczności tworzenia długoterminowych relacji z klientami. Zaprezentowano dwa nowoczesne modele komunikacji relacyjnej. Podkreślono, że stosowane narzędzia komunikacyjne powinny być zależne od fazy, w której znajduje się aktualnie relacja, a także, że interpretacja nadawanych przez firmę komunikatów jest sprawą indywidualną i może być odmienna w przypadku każdego klienta. Wpływ na nią mają różne czynniki, które powinny być brane pod uwagę przy planowaniu i analizowaniu komunikacji marketingowej.(abstrakt autora)

The paper presents a new approach to marketing communications arising from changes in the business environment and the need for long-term relationships with customers. Two modern models of relational communication are presented. It was emphasized that the communication tools should be dependent on the phase in which the relationship currently is, and that the interpretation of messages is individual and may be different for each client. Interpretation of communication can be influenced by various factors that should be taken into consideration when designing and analyzing marketing communications. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D.E. Schultz, S.I. Tannenbaum, R.F. Lauterborn, Integrated Marketing Communications, NTC Publishing Lincolnwood, IL, 1992.
  2. D.E. Schultz, The Inevitability of Integrated Communications, "Journal of Business Research" 1996, Vol. 37, No. 3, s. 139-146.
  3. D.W. Stewart, Market-back Approach to the Design of Integrated Communications Programs: A Change in Paradigm and a Focus on Determinants of Success, "Journal of Business Research" 1996, Vol. 37, No. 3, s. 147-154.
  4. K. Lindberg-Repo, Ch. Gronroos, Conceptualising Strategy from a Relational Perspective, "Industrial Marketing Management" 2004, 33.
  5. A. Finne, Ch. Gronroos, Rethinking Marketing Communications: From Integrated Marketing Communication to Relationship Marketing, "Journal of Marketing Communication" 2009, Vol. 15, No. 2-3, April-July, s. 186.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu